Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní psycholog - ohrožený druh? Současná situace ve školním poradenství v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153101" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://e-psycholog.eu/pdf/smekalova.pdf" target="_blank" >http://e-psycholog.eu/pdf/smekalova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní psycholog - ohrožený druh? Současná situace ve školním poradenství v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Počet školních psychologů a školních speciálních pedagogů pracujících jako školní specialisté ve školách postupně narůstá, a to mimo jiné též díky projektům Evropské unie. Projektová podpora však končí, což přináší nejen nutnost hledání trvalých systémových zdrojů pro financování školních specialistů, ale také otázku, kdo bude zajišťovat metodickou podporu, vzdělávání a vůbec kvalitní rámec školního poradenství. Toto poradenství je chápáno jako součást systému pedagogicko psychologického poradenství, nicméně v praxi s ním není systémově provázáno. Existující Asociace školní psychologie ČR, která by mohla hájit zájmy školních psychologů, starat se o správné chápání této profese a rozvíjet dobrou praxi, v tomto směru nefunguje. Na Katedře psychologie FFUP v Olomouci dochází k podpoře školní psychologie a školního poradenství jak v rámci výuky pregraduálního studia, tak v rámci kurzů celoživotního vzdělávání, které navštěvují především školní specialisté fungující již v praxi. Dlouhodobě

  • Název v anglickém jazyce

    SCHOOL PSYCHOLOGIST - ENDANGERED SPECIES? THE CURRENT SITUATION IN SCHOOL COUNSELING IN CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The number of school psychologists and school special teachers working as school specialists at schools gradually increases among other things also thanks to the projects of the European Union. However, project support is coming to an end which brings not only the need to search for permanent financing of school system resources for specialists, but also the question of who will provide methodological support, training and quality framework for school counselling. This counselling is seen as part of thesystem of educational psychological counselling; however, in practice it is not systemically linked. The existing Association of school psychology of CR that could defend the interests of school psychologists take care of the correct understanding of this profession and setting up a good practice in this way doesn't work. There is a support of school psychology and school counselling in the Department of psychology at the Philosophical faculty of Palacky University in Olomouc both withi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    23-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus