Od plenérové krajinomalby barbizonské školy k impresionismu. Česká výtvarná scéna a Francie v devadesátých letech 19. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00263338%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00263338:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od plenérové krajinomalby barbizonské školy k impresionismu. Česká výtvarná scéna a Francie v devadesátých letech 19. století
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku je reflexe impresionismu na české výtvarné scéně 90. let 19. století, tedy v období, kdy si domácí výtvarná kritika teprve definovala rozdíly mezi plenérovou malbou barbizonské školy a impresionismem. Tento problém je dokládán na příkladech dvou předních českých krajinářů - Antonína Chittussiho, který nějaký čas působil v Barbizonu a Fontainebleau, kde si osvojil plenérovou malbu typu paysage intime a Václavu Radimském, který po krátkém pobytu v Barbizonu posléze odešel malovat do nově vzniklé umělecké kolonie v Giverny, založené jedním z klíčových představitelů impresionismu Claudem Monetem, kde začal tvořit pod jeho vlivem.
Název v anglickém jazyce
From the open-air landscape painting of the Barbizon school to Impressionism. The Czech art scene and France in the 1881-1890.
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on reflection of impressionism within czech art scene in the 1881-1890, i.e. at a time when domestic art criticism had just defined the differences between the open-air painting of the Barbizon school and impressionism. This problem is illustrated by the examples of two leading Czech landscape painters - Antonín Chittussi, who worked for some time in Barbizon and Fontainebleau, where he mastered open-air paysage intime painting and Václav Radimský, who, after short staying in Barbison, later went to paint in a newly formed art colony in Giverny, founded by one of the key figures of Impressionism, Claude Monet, where he began to create under his influence.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Impresionismus v české kultuře 1880–1920
ISBN
978-80-88278-45-0
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
99–112
Počet stran knihy
197
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—