Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od plenérové krajinomalby barbizonské školy k impresionismu. Česká výtvarná scéna a Francie v devadesátých letech 19. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00263338%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00263338:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od plenérové krajinomalby barbizonské školy k impresionismu. Česká výtvarná scéna a Francie v devadesátých letech 19. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem příspěvku je reflexe impresionismu na české výtvarné scéně 90. let 19. století, tedy v období, kdy si domácí výtvarná kritika teprve definovala rozdíly mezi plenérovou malbou barbizonské školy a impresionismem. Tento problém je dokládán na příkladech dvou předních českých krajinářů - Antonína Chittussiho, který nějaký čas působil v Barbizonu a Fontainebleau, kde si osvojil plenérovou malbu typu paysage intime a Václavu Radimském, který po krátkém pobytu v Barbizonu posléze odešel malovat do nově vzniklé umělecké kolonie v Giverny, založené jedním z klíčových představitelů impresionismu Claudem Monetem, kde začal tvořit pod jeho vlivem.

  • Název v anglickém jazyce

    From the open-air landscape painting of the Barbizon school to Impressionism. The Czech art scene and France in the 1881-1890.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on reflection of impressionism within czech art scene in the 1881-1890, i.e. at a time when domestic art criticism had just defined the differences between the open-air painting of the Barbizon school and impressionism. This problem is illustrated by the examples of two leading Czech landscape painters - Antonín Chittussi, who worked for some time in Barbizon and Fontainebleau, where he mastered open-air paysage intime painting and Václav Radimský, who, after short staying in Barbison, later went to paint in a newly formed art colony in Giverny, founded by one of the key figures of Impressionism, Claude Monet, where he began to create under his influence.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Impresionismus v české kultuře 1880–1920

  • ISBN

    978-80-88278-45-0

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    99–112

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly