Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyp modulární řídicí jednotky turbovrtulového leteckého motoru - ŘJ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00532304%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00532304:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.unis.cz" target="_blank" >http://www.unis.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prototyp modulární řídicí jednotky turbovrtulového leteckého motoru - ŘJ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledkem projektu je prototyp modulární Řídicí Jednotky (ŘJ) turbovrtulového leteckého motoru a prototypy komplexních testovacích prostředí TPR_SIM a TPR_HW. Aplikační komerční oblastí výsledku ŘJ jsou turbovrtulové pohonné jednotky pro kategorii malých letadel CS-23 (SAT). Modulární architektura řídicí jednotky umožňuje řešit potřeby pohonných jednotek s redundantní zpětnou vazbou hydromechanickou i plně elektronickou. Testovací prostředí TPR_SIM a TPR_HW jsou navrženy pro potřeby komplexního testování ŘJ s možností úpravy parametrů řízeného turbovrtulového motoru dle parametrů a výkonnosti finálního provedení a zástavby na létajícím prostředku.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototype of modular control unit of turbo-prop aircraft engine

  • Popis výsledku anglicky

    The project resulted in a prototype of a modular turboprop aero engine control unit (ECU) and prototypes of the complex test environments TPR_SIM and TPR_HW. The commercial application area of the ECU is turboprop powerplants for the normal aircraft category CS-23 (SAT). The modular architecture of the ECU allows to address powerplant needs with redundant hydromechanical and fully electronic feedback. The TPR_SIM and TPR_HW test environments are designed to meet the needs of complex testing of the ECU with the ability to adjust the parameters of the controlled turboprop engine according to the parameters and performance of the final design and installation on the flying vehicle.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG20_321%2F0024513" target="_blank" >EG20_321/0024513: Vývoj moderních řídicích systémů leteckých motorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    ECU2-00.00, SN: X001,2,3,4,5-C301 (5ks)

  • Číselná identifikace

    ECU2-00.00, SN: X001,2,3,4,5-C301 (5ks)

  • Technické parametry

    Mechanické parametry ECU2 Velikost (délka x šířka x výška) 177,5 x 234 x 31 mm (bez kolíků 3x10) Hmotnost 715 g Elektrické parametry Nominální rozsah napájecího napětí 18 – 30,3V Mezní rozsah napájecího napětí 16 – 32,2 V Maximální napájecí proud 2x9A + 2x1A Funkční parametry Hodnota Jednotka Otáčky vrtule - NVV 0 ÷ 2282 RPM Otáčky volné turbíny - NSTMKRV 0 ÷ 35200 RPM Otáčky volné turbíny - NSTAZST 0 ÷ 40000 RPM Otáčky plynového generátoru - NGG 0 ÷ 49670 RPM Otáčky plynového generátoru - NGGMKRV 0 ÷ 49670 RPM Tlak oleje v reduktoru (točivý moment) – PIKM 1 ÷ 40,7 kgf/cm2 Teplota volné turbíny - TSTTOT 0 ÷ 750 °C Atmosférický tlak - PVN 0 ÷ 1,2 kgf/cm2 Atmosférická teplota - TVCHTOT -60 ÷ 100 °C Snímač polohy dávkovače paliva – ALPHADEG 3 ÷ 37 ° Úhlová poloha páky - ALPHARD 0 ÷ 120 ° Teplota vstupního oleje motoru - TMVCH -60 ÷ 130 °C Vstupní tlak oleje v motoru - PMVCH 0 ÷ 6 kgf/cm2 Vstupní tlak v tryskách - PTF 0 ÷ 20,4 kgf/cm2 Monitorování a regenerace znečištění oleje - přední – RTSSRED 5100 Ω 0,25 ÷ 36 W Monitorování a regenerace znečištění oleje - zadní - RTSSOPT 5100 Ω 0,25 ÷ 36 W Snímač vibrací předního ložiska - VPP 0 ÷ 200 g Snímač vibrací zadního ložiska - VZP 0 ÷ 200 g Digitální vstupy/výstupy 21 ks Analogové výstupy 10 ks Typ komunikace ARINC 429 2x OUT, 1x IN CAN 1x ETHERNET 1x

  • Ekonomické parametry

    • zkrácení doby vývoje o 30 % díky modulární architektuře, ke které je alokována vývojová dokumentace, • rychlejší uvedení inovovaných výrobků na trh díky převzetí jednotlivých ověřených modulů a technologických částí, • ověřené nové technologie, které lze uplatnit v celém portfoliu řídicích systémů řešitele, a to napříč aplikační oblastí, • dosaženo rozšíření produktové řady řešitele v oblasti řídicích systémů určených pro kritické aplikace, • dosaženo zvýšení spolehlivosti, životnosti a robustnosti návrhu, • rozšíření VaV kapacit řešitele o 2 nové pracovní pozice pro absolventy a 2 pracovní pozice pro studenty, • díky rozšíření produktového portfolia a realizaci dalších produktů založených na výsledcích tohoto VaV projektu, které začnou v roce 2025 přecházet do sériové výroby, lze předpokládat navýšení výrobních kapacit o 4 pracovní pozice, které se budou podílet na výrobě, servisu a zákaznické podpoře.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00532304

  • Název vlastníka

    UNIS, a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    www.unis.cz