Base unified diesel and gasoline engine control strategy, and relevant experimental data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27160572%3A_____%2F15%3A%230000007" target="_blank" >RIV/27160572:_____/15:#0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Base unified diesel and gasoline engine control strategy, and relevant experimental data
Popis výsledku v původním jazyce
The base components of unified/modular engine control strategy have been developed. The base calibration and validation experiments were realized for two selected engines on the testbed: IVECO 5.9 litre diesel turbocharged engine and VW EA211 gasoline turbocharged engine. Developed WAVE-RT engine models running in real time were integrated into the base engine control strategies and tested in rapid prototyping ECU - rCube2 on the testbed. WAVE-RT models outputs were used in the strategy to influence quality of engine combustion. This control strategy is connected with the fulfilment of a milestone WP20M01 and a partial output is WP20V005.
Název v anglickém jazyce
Base unified diesel and gasoline engine control strategy, and relevant experimental data
Popis výsledku anglicky
The base components of unified/modular engine control strategy have been developed. The base calibration and validation experiments were realized for two selected engines on the testbed: IVECO 5.9 litre diesel turbocharged engine and VW EA211 gasoline turbocharged engine. Developed WAVE-RT engine models running in real time were integrated into the base engine control strategies and tested in rapid prototyping ECU - rCube2 on the testbed. WAVE-RT models outputs were used in the strategy to influence quality of engine combustion. This control strategy is connected with the fulfilment of a milestone WP20M01 and a partial output is WP20V005.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Unified diesel/gasoline engine control strategy
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Base unified diesel and gasoline engine control strategy in Ricardo - UKCWIP20-710
Ekonomické parametry
rozšíření nabízených služeb zákazníkům
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
27160572
Název vlastníka
Ricardo Prague s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—