Predictive Control of an IC Engine: Simulation and Experiment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00191702" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00191702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://bulletin-am.cz/index.php/vam/article/view/211" target="_blank" >http://bulletin-am.cz/index.php/vam/article/view/211</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predictive Control of an IC Engine: Simulation and Experiment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the model-based predictive control of an IC engine using LOLIMOT algorithm as the source of predictive models. For the control strategy development, a model-in-the-loop approach was used, where a 1-D engine simulation model realizedin GT-POWER was controlled by a control model in MATLAB Simulink?. The strategy was afterwards tested in a hardware-in-the-loop fashion, where the model was replaced by a standard truck engine controlled by an owndeveloped control unit. Originally, a single-input-singleoutput control scheme was used, which was later augmented for two control inputs (fuel supply, waste-gate adjustment) and two outputs (engine speed, turbocharger speed).
Název v anglickém jazyce
Predictive Control of an IC Engine: Simulation and Experiment
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the model-based predictive control of an IC engine using LOLIMOT algorithm as the source of predictive models. For the control strategy development, a model-in-the-loop approach was used, where a 1-D engine simulation model realizedin GT-POWER was controlled by a control model in MATLAB Simulink?. The strategy was afterwards tested in a hardware-in-the-loop fashion, where the model was replaced by a standard truck engine controlled by an owndeveloped control unit. Originally, a single-input-singleoutput control scheme was used, which was later augmented for two control inputs (fuel supply, waste-gate adjustment) and two outputs (engine speed, turbocharger speed).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of Applied Mechanics
ISSN
1801-1217
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
91-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—