Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00192516" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00192516 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu bylo implementováno řízení vznětového motoru IVECO F4A s turbodmychadlem. Jedná se o prediktivní řízení otáček motoru při současné aplikaci horní meze otáček turbodmychadla, a to za působení zátěžného momentu náhodného charakteru, generovaného pomocí dynamometru Dynas, který je součástí měřicího stanoviště. Nezbytný interface pro aplikaci vyvinuté řídicí strategie tvořila řídicí jednotka Morpheus, zajišťující snímání měřených veličin (mezi jinými otáčky motoru, turbodmychadla, tlak v sacím potrubí) a vysílání akčních signálů (pro pedál plynu a aktuátor nastavení wastegate u torbodmychadla). Samotné řízení bylo naprogramováno v prostředí MATLAB Simulink. To byla také po modifikaci následně použita při reálném experimentu. Jedná se o prediktivní řízení s využitím prediktivního modelu motoru, založeného na algoritmu LOLIMOT. Řídicí fázi poprvé předchází fáze trénovací, kdy je na základě zkušebních měření (s použitím vhodných excitačních signálů) vytvořen zmíněný prediktiv
Název v anglickém jazyce
Working sample of an engine Iveco with predictive control
Popis výsledku anglicky
In the current project, a control was implemented of a supercharged CI engine IVECO F4A. It is a predictive control of the engine speed with the concurrent application of the upper limit of the turbocharger speed, under the impact of a loading torque generated by means of a dynamometer brake Dynast, which is a part of the test bed. The necessary interface for the application of the developed control strategy was represented by a control unit Morpheus, which handled sensed signals (engine and turbocharger speed, intake manifold pressure among others) and action signals (for the fuel pedal and the actuator of a turbocharger wastegate). The actual control was programmed in MATLAB Simulink. The control strategy was subsequently utilized for the experiment.It is a model-based predictive control utilizing an engine predictive model based on the LOLIMOT algorithm. Antecedent to the proper control, there is a testing stage, when the mentioned predictive model (LOLI-model) of the engine is gen
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EnginePredCont
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Funkční vzorek postavený pro experimentální ověření algoritmů prediktivního řízení.
Ekonomické parametry
Nebyly stanoveny, je neprodejné, bylo použito pro verifikaci vyvíjených algoritmů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—