Souhrnná výzkumná zpráva o výsledcích měření popisující míru vlivu jednotlivých prvků železničního prostředí na přesnost, dostupnost, integritu a kontinuitu na využití GNSS lokalizace na železnici, včetně vytipování vhodných tratí pro prvotní nasazení v České Republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01269313%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/01269313:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Souhrnná výzkumná zpráva o výsledcích měření popisující míru vlivu jednotlivých prvků železničního prostředí na přesnost, dostupnost, integritu a kontinuitu na využití GNSS lokalizace na železnici, včetně vytipování vhodných tratí pro prvotní nasazení v České Republice
Popis výsledku v původním jazyce
Souhrn technických informací a výstupů vznikajících v průběhu řešení veřejné zakázky TIRSMD707 (dále označován akronymem TrainLOC) „Návrh a ověření podmínek pro nasazování bezpečných vlakových lokátorů na bázi GNSS systému na české železniční síti“, na jejichž základě následně vznikly doporučení a návrh postupu pro zavedení GNSS do bezpečnostních aplikací na železnici v ČR. Cílem dokumentu je popsat z technického pohledu způsob, postup a výstupy řešení projektu a vysvětlit důvod pro zvolené řešení projektu. Cílem projektu je návrh postupu a doporučení umožňující použití aplikace GNSS pro potřeby železničního zabezpečovacího zařízení, především pak prvku virtuální balízy a možnosti jejího uplatnění na konkrétních aplikacích, a tím snížení vydávaných prostředků při budování infrastruktury nahrazením fyzických balíz za virtuální balízy jako prostředku pro implementaci vlakového systému určení polohy (LDS) na principu GNSS. Koncepce virtuální balízy byla poprvé otestována v rámci ERTMS L2 na zkušební dvoukolejné trati Cagliari – San Gavino na Sardinii v období 2016-2017.
Název v anglickém jazyce
Summary research report on the results of measurements describing the degree of influence of individual elements of the railway environment on accuracy, availability, integrity and continuity GNSS localization on railways, including identification of suitable lines for initial deployment in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
A summary of technical information and outputs generated during the solution of the public contract TIRSMD707 (hereinafter referred to by the acronym TrainLOC) "Design and verification of conditions for deployment of safe train locators based on GNSS system on the Czech railway network", on the basis of which recommendations and a draft procedure for the introduction of GNSS into safety applications on the railway in the Czech Republic were subsequently developed. The aim of the document is to describe from a technical point of view the method, procedure and outputs of the project and to explain the reason for the chosen project solution. The aim of the project is to propose a procedure and recommendations enabling the use of GNSS applications for the needs of railway safety equipment, especially the virtual balise element and the possibility of its specific application, and thus reducing the resources spent on infrastructure construction by replacing physical balises with virtual balises as a means of implementing a GNSS-based train positioning system (LDS). The virtual balise concept was tested for the first time in ERTMS L2 on the Cagliari-San Gavino double track test line in Sardinia in 2016-2017.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TIRSMD707" target="_blank" >TIRSMD707: Návrh a ověření podmínek pro nasazování bezpečných vlakových lokátorů na bázi GNSS systémů na české železniční síti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů