Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01679791%3A_____%2F24%3AN0000004" target="_blank" >RIV/01679791:_____/24:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu je tvořena upraveným vznětovým motorem, turbodmychadlem a pulzním usměrňovačem, a to vše v provedení pro v nevýbušné prostředí. Unikátnost této jednotky spočívá především v řešení vstupní a výstupní části vznětového motoru, generátoru s permanentními magnety s vysokou koncentrací výkonu a variabilitou pulzního usměrňovače s možností odebírat nabíjecí energii baterie z generátoru nebo ze síťové přípojky ve stanovišti lokomotivy.

  • Název v anglickém jazyce

    Low-emission diesel electric unit in a design for explosive environments

  • Popis výsledku anglicky

    The low-emission diesel electric unit in the design for explosive environments consists of a modified diesel engine, turbocharger and pulse rectifier, all in a design for non-explosive environments. The uniqueness of this unit lies primarily in the design of the input and output parts of the diesel engine, a generator with permanent magnets with high power concentration and the variability of the pulse rectifier with the possibility of taking battery charging energy from the generator or from the mains connection in the locomotive station.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FW01010484" target="_blank" >FW01010484: Hybridní diesel-elektrický pohon pro závěsné důlní lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FW01010484-V1

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Nízko emisní diesel elektrická jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu je tvořena upraveným vznětovým motorem, turbodmychadlem, výfukovou soustavou, pulzním usměrňovačem a chladícím okruhem, a to vše v provedení pro v nevýbušné prostředí. Přičemž spalovací motor je mechanicky spojem s s turbodmychadlem, výfukovou soustavou a elektrickým generátorem. V chladícím okruhu je kapalina na bázi vody, etylenglykolu nebo dalších. Obecně se chladí horné stěny a horké vnitřní prostory jednotlivých součástí, přičemž kolem horkého místa je vytvoře chladící kanál, kterým proudí chladící medium. Všechny použité součásti musí splňovat podmínky pro použití v nebezpečím výbuchu M2, zejména uzavření všech jiskrově nebezpečných součástí do pevných závěrů a redukce povrchových teplot pod 150°C. Tedy především u turbodmychadla, výfukové části. To je zajištěno chladícím okruhem.

  • Ekonomické parametry

    The low-emission diesel electric unit in the design for explosive environments consists of a modified diesel engine, turbocharger, exhaust system, pulse rectifier and cooling circuit, all in the design for non-explosive environments. The combustion engine is mechanically connected to the turbocharger, exhaust system and electric generator. The cooling circuit contains a liquid based on water, ethylene glycol or others. Generally, the upper walls and hot internal spaces of individual components are cooled, while a cooling channel is created around the hot spot through which the cooling medium flows. All components used must meet the conditions for use in M2 explosion hazard, in particular the closure of all spark-hazardous components in solid enclosures and the reduction of surface temperatures below 150°C. This is especially the case for the turbocharger and exhaust section. This is ensured by the cooling circuit.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    01679791

  • Název vlastníka

    VISBETO, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem