Měření preferencí zákazníků jako podklad pro koncipování nabídky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/01801376:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.dfek.zcu.cz/tvp/doc/akt/1-2016-clanek-8.pdf" target="_blank" >https://www.dfek.zcu.cz/tvp/doc/akt/1-2016-clanek-8.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření preferencí zákazníků jako podklad pro koncipování nabídky
Popis výsledku v původním jazyce
V podmínkách zostřené konkurence a nasycenosti trhu vyvstává silná potřeba optimalizovat prodejní nabídky. Rovněž je třeba hledat preciznější a dokonalejší metody na měření a hodnocení zákaznických preferencí. Tento článek pojednává o hodnotě vnímané zákazníky v podmínkách internetového obchodování. Aby bylo možné identifikovat a zkoumat preference zákazníků, byl proveden rozsáhlý průzkum (na vzorku 607 respondentů), a to u zákazníků nakupujících dárky a běžné spotřební zboží. Nejprve byly preference formulovány v rámci focus group a teprve ty nejzásadnější se staly předmětem dotazníku. Je zdůrazněn výběr segmentu (dle druhu nakupovaného zboží), protože mnoho výzkumníků pracuje pouze s tradičními segmentačními kritérii (věk, příjem, pohlaví, atd). Tento výzkum pracuje s rozdíly mezi nakupujícími-uživateli a nakupujícími-neuživateli. Pro zhodnocení zákaznických preferencí byl zvolen efektivní model rozhodování, a tím byly získány podrobnější výstupy, než pomocí tradičních metod. Je navrhováno, aby internetové obchody předělaly svou obchodní nabídku v duchu uvedených závěrů - zejména dle výše hodnoty vnímané zákazníkem. Výstupy jsou aplikovatelné v podnicích zabývajících se prodejem dárkového a běžného spotřebního zboží prostřednictvím internetu. Využitá metoda párového srovnání umožní podnikům hlouběji porozumět síle a významu vnímané hodnoty (preferencí) a lépe jim přizpůsobit svou nabídku. V tom lze spatřovat konkurenční výhodu - bude-li podnik schopen lépe poznat a reagovat na očekávání zákazníků.
Název v anglickém jazyce
Customers´ preferences measurement as a basis for sale proposal
Popis výsledku anglicky
In terms of sharp competition and market saturation the necessity of optimizing sales proposals is very actual topic. Also there is a requirement for more precious and detailed methods for customers´ preferences quantification and evaluation. This paper deals with determination of customer perceived value and thus their preferences in terms of internet business. A large research was conducted (607 respondents) of customers purchasing presents and ordinary goods in order to identify and exam their preferences. The preferences were firstly determined with the usage of focus group and just the most important ones have become the object of the quiestionnaire. The issue of specific segmentation is outlined because many researchers deal with traditional segments (according to age, gender, income, etc). This research is based on differences between customers-users and customers-nonusers. A model of efficient decision-making was applied to evaluate customers´ preferences and thus, to obtain more precious results in comparison to traditional methods. Sales proposal created by internet enterprises might be reconsidered and designed in more efficient way - according to the highest value perceived by customers. These results are applicable for enterprises evolved in selling presents and selling ordinary goods in terms of internet shopping. The used method (pair comparison) enables businesses to understand deeper the strenght and importance of the perceived value of customers´ preferences and thus to design and balance their business proposal. A competitive advantage can be found in better allocation of enterprises´ sources in order to meet customers´ expectations better than other competitors in the market.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
72-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—