E-Learning jako příležitost pro vzdělávání generace Y a generace Z: jeho potenciál a limity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F20%3AN0000027" target="_blank" >RIV/01801376:_____/20:N0000027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/10/2/0231/" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/10/2/0231/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201002231" target="_blank" >10.11118/lifele20201002231</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
E-Learning jako příležitost pro vzdělávání generace Y a generace Z: jeho potenciál a limity
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době roste význam informačních technologií, které se stávají běžnou součástí lidského života. Dochází k tomu především s nástupem dalších generací, které vstupují do škol či na trh práce. Jedná se o příslušníky generace Y, a především generace Z, jejichž život je již plně spjat s virtuální realitou, se sociálními sítěmi a s informačními technologiemi vůbec. E-learning a jeho různé modifikace jsou jednou z využívaných forem vzdělávání. Cílem článku je prezentovat příležitosti, ale také limity vzdělávání formou e-learningu ve vztahu k vývoji společnosti, technologickým a obsahovým požadavkům na vzdělávací aktivity z pohledu příslušníků generace Y a generace Z. Východiskem pro zpracování článku bylo provedení obsahové analýzy odborných publikací a výzkumů na téma e-learningu. Článek představuje e-learning, jeho pozitiva a negativa a staví je do kontrastu s charakteristikami generace Y a Z. Lze konstatovat, že e-learning má své využití jak ve školním, tak i v mimoškolním a de facto celoživotním vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
E-Learnig as an opportunity for education of Generation Y and Generation Z: Its Potential and Limits
Popis výsledku anglicky
Currently, the significance of digital technologies is growing; they are becoming a normal part of human life. Their importance grows mainly in the context of other generations entering schools or the labour market. They are members of Generation Y and mainly Generation Z, whose life is already fully linked to virtual reality, social networks and information technology. E-Learning and its various modifications are one of the applied forms of education. This paper aims to describe the potential, but also the limits of education in the form of e-learning in the context of the development of the society, technological and content requirements on the educational activities as perceived by generation Y and generation Z. Content analysis of scientific resources and researches was the starting point for our work. The paper describes e-learning, its positive and negative aspects and contrasts them with the characteristics of the generations Y and Z. It can be concluded that e-learning has its application in school, extra‑curricular as well as lifelong learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learnign
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
231 - 249
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—