Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Learning jako příležitost pro vzdělávání generace Y a generace Z: jeho potenciál a limity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F20%3AN0000027" target="_blank" >RIV/01801376:_____/20:N0000027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/10/2/0231/" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/10/2/0231/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201002231" target="_blank" >10.11118/lifele20201002231</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    E-Learning jako příležitost pro vzdělávání generace Y a generace Z: jeho potenciál a limity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době roste význam informačních technologií, které se stávají běžnou součástí lidského života. Dochází k tomu především s nástupem dalších generací, které vstupují do škol či na trh práce. Jedná se o příslušníky generace Y, a především generace Z, jejichž život je již plně spjat s virtuální realitou, se sociálními sítěmi a s informačními technologiemi vůbec. E-learning a jeho různé modifikace jsou jednou z využívaných forem vzdělávání. Cílem článku je prezentovat příležitosti, ale také limity vzdělávání formou e-learningu ve vztahu k vývoji společnosti, technologickým a obsahovým požadavkům na vzdělávací aktivity z pohledu příslušníků generace Y a generace Z. Východiskem pro zpracování článku bylo provedení obsahové analýzy odborných publikací a výzkumů na téma e-learningu. Článek představuje e-learning, jeho pozitiva a negativa a staví je do kontrastu s charakteristikami generace Y a Z. Lze konstatovat, že e-learning má své využití jak ve školním, tak i v mimoškolním a de facto celoživotním vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Learnig as an opportunity for education of Generation Y and Generation Z: Its Potential and Limits

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the significance of digital technologies is growing; they are becoming a normal part of human life. Their importance grows mainly in the context of other generations entering schools or the labour market. They are members of Generation Y and mainly Generation Z, whose life is already fully linked to virtual reality, social networks and information technology. E-Learning and its various modifications are one of the applied forms of education. This paper aims to describe the potential, but also the limits of education in the form of e-learning in the context of the development of the society, technological and content requirements on the educational activities as perceived by generation Y and generation Z. Content analysis of scientific resources and researches was the starting point for our work. The paper describes e-learning, its positive and negative aspects and contrasts them with the characteristics of the generations Y and Z. It can be concluded that e-learning has its application in school, extra‑curricular as well as lifelong learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learnign

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    231 - 249

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus