Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexion of the Methods and Forms of University Education in Economy Oriented Study Programmes in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F15%3A%230000037" target="_blank" >RIV/02819180:_____/15:#0000037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflexion of the Methods and Forms of University Education in Economy Oriented Study Programmes in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The methods and organisational forms belong to principal didactic categories which generate preconditions for a successful course of tuition throughout all the levels of education. Considered that, within the field literature, it is possible to find different ways of classification of forms and methods of education. The choice of a specific methods is influenced by many aspects. As examples of them, it is possible to mention the type and level of the school, the defined aims and tasks of the tuition, the content and the methods of the given field of study, learning capabilities of the students and their personal preconditions, organisational form and others. Considering the complexity of educational processes and great number of factors and variables which influence them, it is not possible to establish one suitable and universal method for all the educational situations and application.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflexion of the Methods and Forms of University Education in Economy Oriented Study Programmes in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The methods and organisational forms belong to principal didactic categories which generate preconditions for a successful course of tuition throughout all the levels of education. Considered that, within the field literature, it is possible to find different ways of classification of forms and methods of education. The choice of a specific methods is influenced by many aspects. As examples of them, it is possible to mention the type and level of the school, the defined aims and tasks of the tuition, the content and the methods of the given field of study, learning capabilities of the students and their personal preconditions, organisational form and others. Considering the complexity of educational processes and great number of factors and variables which influence them, it is not possible to establish one suitable and universal method for all the educational situations and application.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    9788460826576

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3589-3595

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville (Spain)

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku