Vyučovací styl učitele a učební styl žáka v projektové výuce zaměřený na tematický okruh Svět práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140426" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučovací styl učitele a učební styl žáka v projektové výuce zaměřený na tematický okruh Svět práce
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na vyučovací a učební styl ve vyučovacím procesu, který je realizován za pomoci projektové výuky v tematickém okruhu Svět práce. Provedeme-li analýzu koncepce výuky tematického okruhu Svět práce na ZŠ, dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP, 2007) a pro daný okruh využívané učebnice (Strádal, 2007), vede nás daný materiál k závěru, že zmíněný tematický okruh nabízí vysoké možnosti využití progresivních vyučovacích metod, které vedou k tvořivosti, aktivitě, samostatnosti žáků. Na druhou stranu se ale v běžné praxi více setkáváme s "klasickými" vyučovacími metodami. (Zubatá, 2011). V této stati je naším objektem převážně učitel, respektive jeho vyučovací styl i učební styl, protože právě výše zmíněné styly dle našeho názoru mohou předurčit učitele k určitému utváření výuky.
Název v anglickém jazyce
TEACHER'S AND STUDENT'S TEACHING STYLE IN THE PROJECT TUITION FOCUSED ON WORK WORLD THEMATIC FIELD
Popis výsledku anglicky
This contribution is focused on teaching and didactic style in the teaching process which is realised with the help of project tuition in the Work World thematic field. If we carry out an analysis of the tuition conception of Work World thematic field atbasic schools, according to the Framework Education Programme ("ŠVP") for elementary education (RVP, 2007) and for particular field of used coursebook (Strádal, 2007), we reached a conclusion that the mentioned thematic field offers a range of usage possibilities of progressive teaching methods that lead to students creativity, activity, and independence. On the other hand, in the real practice, we are more likely to meet with "classical" teaching methods. (Zubatá, 2011). In this area we emphasise a teacher, to be specific - his/her teaching and educational style as especially the above mentioned styles.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1-2012
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
65-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—