Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučovací styl učitele a učební styl žáka v projektové výuce zaměřený na tematický okruh Svět práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140426" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučovací styl učitele a učební styl žáka v projektové výuce zaměřený na tematický okruh Svět práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na vyučovací a učební styl ve vyučovacím procesu, který je realizován za pomoci projektové výuky v tematickém okruhu Svět práce. Provedeme-li analýzu koncepce výuky tematického okruhu Svět práce na ZŠ, dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP, 2007) a pro daný okruh využívané učebnice (Strádal, 2007), vede nás daný materiál k závěru, že zmíněný tematický okruh nabízí vysoké možnosti využití progresivních vyučovacích metod, které vedou k tvořivosti, aktivitě, samostatnosti žáků. Na druhou stranu se ale v běžné praxi více setkáváme s "klasickými" vyučovacími metodami. (Zubatá, 2011). V této stati je naším objektem převážně učitel, respektive jeho vyučovací styl i učební styl, protože právě výše zmíněné styly dle našeho názoru mohou předurčit učitele k určitému utváření výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHER'S AND STUDENT'S TEACHING STYLE IN THE PROJECT TUITION FOCUSED ON WORK WORLD THEMATIC FIELD

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is focused on teaching and didactic style in the teaching process which is realised with the help of project tuition in the Work World thematic field. If we carry out an analysis of the tuition conception of Work World thematic field atbasic schools, according to the Framework Education Programme ("ŠVP") for elementary education (RVP, 2007) and for particular field of used coursebook (Strádal, 2007), we reached a conclusion that the mentioned thematic field offers a range of usage possibilities of progressive teaching methods that lead to students creativity, activity, and independence. On the other hand, in the real practice, we are more likely to meet with "classical" teaching methods. (Zubatá, 2011). In this area we emphasise a teacher, to be specific - his/her teaching and educational style as especially the above mentioned styles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2012

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    65-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus