Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New trends in the strategic management of museums in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F18%3A%230000109" target="_blank" >RIV/02819180:_____/18:#0000109 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/17:10363574 RIV/75075741:_____/17:N0000012

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09647775.2017.1347808" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09647775.2017.1347808</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09647775.2017.1347808" target="_blank" >10.1080/09647775.2017.1347808</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New trends in the strategic management of museums in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses the current state of strategic management in museums in the Czech Republic, especially in relation to modern management methods which have their theoretical foundations in the theory of New Public Management. Reforms in the spirit of New Public Management greatly influenced the establishment of the public sector in the Czech Republic. The result is a description of the current state of strategic management in museums, galleries, and monuments, which identifies the weaknesses and best practices via case studies. One part of this result is the design for optimal performance indicators for this segment, including a discussion of their appropriate use. The results have shown that the implementation of these instruments can be beneficial for individual institutions in cultural heritage, but it is necessary to precisely define the performance indicators to respect the specifics of the evidence as well as the heterogeneity of the individual institutions.

  • Název v anglickém jazyce

    New trends in the strategic management of museums in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses the current state of strategic management in museums in the Czech Republic, especially in relation to modern management methods which have their theoretical foundations in the theory of New Public Management. Reforms in the spirit of New Public Management greatly influenced the establishment of the public sector in the Czech Republic. The result is a description of the current state of strategic management in museums, galleries, and monuments, which identifies the weaknesses and best practices via case studies. One part of this result is the design for optimal performance indicators for this segment, including a discussion of their appropriate use. The results have shown that the implementation of these instruments can be beneficial for individual institutions in cultural heritage, but it is necessary to precisely define the performance indicators to respect the specifics of the evidence as well as the heterogeneity of the individual institutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Museum management ad curatorship

  • ISSN

    0964-7775

  • e-ISSN

    1872-9185

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    302-318

  • Kód UT WoS článku

    000411413800002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85022040217