Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic Management Tools as a Prerequisite for Maintaining Competitiveness in the Slovak Hotel Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F19%3A%230000192" target="_blank" >RIV/02819180:_____/19:#0000192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.udekom.org.rs/tmt20191.html" target="_blank" >https://www.udekom.org.rs/tmt20191.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31410/tmt.2019.1" target="_blank" >10.31410/tmt.2019.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Management Tools as a Prerequisite for Maintaining Competitiveness in the Slovak Hotel Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the application of modern strategic management tools in the Slovak hotel industry. It aims to identify the level of utilization of the management tools in hotels in Slovakia. The study evaluates the application of modern management tools using mathematical and statistical methods, including mean values and standard deviation. The result of the research indicates that hotels in Slovakia do not utilize the possibilities the strategic management tools offer mostly because the hotel managers significantly lacked relevant knowledge of these tools. The results demonstrate that the most used strategic management tools in monitored hotels include Customer Relationship Management and Strategic Planning, followed by Internal Relationship Management, Controlling, Outsourcing, Benchmarking, Social Media, and Supplier Relationship Management, respectively. The findings of this study can help to maximize the full potential of hotels and improve their competitiveness by creating awareness of the importance and usage of strategic management tools.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Management Tools as a Prerequisite for Maintaining Competitiveness in the Slovak Hotel Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the application of modern strategic management tools in the Slovak hotel industry. It aims to identify the level of utilization of the management tools in hotels in Slovakia. The study evaluates the application of modern management tools using mathematical and statistical methods, including mean values and standard deviation. The result of the research indicates that hotels in Slovakia do not utilize the possibilities the strategic management tools offer mostly because the hotel managers significantly lacked relevant knowledge of these tools. The results demonstrate that the most used strategic management tools in monitored hotels include Customer Relationship Management and Strategic Planning, followed by Internal Relationship Management, Controlling, Outsourcing, Benchmarking, Social Media, and Supplier Relationship Management, respectively. The findings of this study can help to maximize the full potential of hotels and improve their competitiveness by creating awareness of the importance and usage of strategic management tools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Modern Management Tools and Economy of Tourism Sector in Present Era

  • ISBN

    9788680194295

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Počet stran knihy

    695

  • Název nakladatele

    SKRIPTA International

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Kód UT WoS kapitoly