Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching staff orientation in Czech schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000116" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf" target="_blank" >http://www.regionalnirozvoj.eu/sites/regionalnirozvoj.eu/files/casopis_2020_1_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching staff orientation in Czech schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A critical point at the beginning of the cooperation between a teacher and the school is the orientation process when the teacher becomes familiar with the conditions and requirements of work at the school. Successful orientation of teachers is the responsibility of headmasters and deputy headmasters involved in managing and leading teachers. The goal of the paper is to present the main findings of the authors' questionnaire survey on human resource management in Czech schools and define the current challenges of headmasters and deputy headmasters of Czech schools in the teaching staff orientation. The survey was conducted during the school year 2018/2019. The respondents were headmasters and deputy headmasters of Czech nursery, primary and secondary schools. The relevant data were obtained from 84 schools. The results show that surveyed schools are able to successfully master the teaching staff orientation, however they need to apply a more systematic approach to the orientation process as well as to the human resource management.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching staff orientation in Czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    A critical point at the beginning of the cooperation between a teacher and the school is the orientation process when the teacher becomes familiar with the conditions and requirements of work at the school. Successful orientation of teachers is the responsibility of headmasters and deputy headmasters involved in managing and leading teachers. The goal of the paper is to present the main findings of the authors' questionnaire survey on human resource management in Czech schools and define the current challenges of headmasters and deputy headmasters of Czech schools in the teaching staff orientation. The survey was conducted during the school year 2018/2019. The respondents were headmasters and deputy headmasters of Czech nursery, primary and secondary schools. The relevant data were obtained from 84 schools. The results show that surveyed schools are able to successfully master the teaching staff orientation, however they need to apply a more systematic approach to the orientation process as well as to the human resource management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Regionální rozvoj mezi teorií a praxí

  • ISSN

    1805-3246

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus