Rodič ve výkonu trestu – zkušenosti dítěte z dětského domova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F22%3A%230000118" target="_blank" >RIV/02819180:_____/22:#0000118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ujak.cz/files/sbornik-z-konference-ujak-2022.pdf" target="_blank" >https://www.ujak.cz/files/sbornik-z-konference-ujak-2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodič ve výkonu trestu – zkušenosti dítěte z dětského domova
Popis výsledku v původním jazyce
Děti přicházejí do dětských domovů z výrazně narušených a nefunkčních rodin. Někteří členové těchto rodin byli, nebo jsou ve výkonu trestu odnětí svobody. V příspěvku si za hlavní cíl klademe zjistit, jaký vliv má tato skutečnost na dítě žijící v dětském domově. Informace jsme získali za pomoci kvalitativního výzkumného designu, který byl postaven na polostrukturovaných rozhovorech, zúčastněných pozorováních a na analýze dostupné pedagogické dokumentace. Naše výsledky poukazují na závažné dopady uvěznění rodiče na dítě. Zaznamenali jsme negativní vliv na rozvoj sociálních kompetencí dítěte a velice častá nerealistická očekávání od budoucnosti. Na základě našich výstupů prodiskutujeme potřebu meziresortní spolupráce a zejména nezbytnost dostupné následné péče.
Název v anglickém jazyce
A parent in prison - the experience of a child from a children's home
Popis výsledku anglicky
Children come to orphanages from severely disturbed and dysfunctional families. Some members of these families have been or are serving prison sentences. In this paper, our main aim is to find out what effect this has on a child living in an orphanage. The information was gathered using a qualitative research design based on semi-structured interviews, participant observation and analysis of available educational documentation. Our results point to the severe impact of parental incarceration on the child. We observed a negative impact on the child's development of social competences and very frequent unrealistic expectations from the future. On the basis of our findings we discuss the need for inter-agency cooperation and in particular the need for accessible aftercare.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů