Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000105" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/issue/view/388" target="_blank" >https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/issue/view/388</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18316/rcd.v15i37.10934" target="_blank" >10.18316/rcd.v15i37.10934</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This academic paper focuses on two key selected areas in the process of pregraduate preparation of students from university courses in special-needs pedagogy, specifically at the University of Jan Amos Komenský, Prague, s.r.o. In particular, it covers the topic of motivation for selection or choice of work placement that is an integral part of study and influences the formation of professional orientation. We therefore see work placement as an essential tool for the development of professional competencies of future special-needs educators and educators from resocialisation and penitentiary pedagogy. For this reason, we present the personal opinion and vision of the profession through the perspective of the students undergoing pregraduate preparation – specifically it involves the presentation of professional analysis of a questionnaire-based survey filled in by 501 respondents/students.

  • Název v anglickém jazyce

    THE INFLUENCE OF WORK PLACEMENT IN THE CONTEXT OF PREGRADUATE PREPARATION OF STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY

  • Popis výsledku anglicky

    This academic paper focuses on two key selected areas in the process of pregraduate preparation of students from university courses in special-needs pedagogy, specifically at the University of Jan Amos Komenský, Prague, s.r.o. In particular, it covers the topic of motivation for selection or choice of work placement that is an integral part of study and influences the formation of professional orientation. We therefore see work placement as an essential tool for the development of professional competencies of future special-needs educators and educators from resocialisation and penitentiary pedagogy. For this reason, we present the personal opinion and vision of the profession through the perspective of the students undergoing pregraduate preparation – specifically it involves the presentation of professional analysis of a questionnaire-based survey filled in by 501 respondents/students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CONHECIMENTO & DIVERSIDADE

  • ISSN

    1983-3695

  • e-ISSN

    2237-8049

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    37

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    93-117

  • Kód UT WoS článku

    000999138000006

  • EID výsledku v databázi Scopus