Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art Therapy as Part of Special Pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150741" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150741 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15260/14:33150741

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_4-2014.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_4-2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Art Therapy as Part of Special Pedagogy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Use of elements of art therapy in the process of education and upbringing has been a very topical theme. Together with other expressive therapies art therapy has become part of preparation of teachers of pupils with special needs. As competences for theprofession of art therapist have not yet been clearly defined in the Czech Republic, requirements for professional preparation for this job are not defined either. The structure of the subject of art therapy is often created by the teachers themselves. The authors of the present article analyse selected aspects of education in art therapy for students of special pedagogy at the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc and Sichuan Normal University in Chengdu.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Therapy as Part of Special Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    Use of elements of art therapy in the process of education and upbringing has been a very topical theme. Together with other expressive therapies art therapy has become part of preparation of teachers of pupils with special needs. As competences for theprofession of art therapist have not yet been clearly defined in the Czech Republic, requirements for professional preparation for this job are not defined either. The structure of the subject of art therapy is often created by the teachers themselves. The authors of the present article analyse selected aspects of education in art therapy for students of special pedagogy at the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc and Sichuan Normal University in Chengdu.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    IV.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    89-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus