Art Therapy as Part of Special Pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150741" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150741 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15260/14:33150741
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_4-2014.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_4-2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Art Therapy as Part of Special Pedagogy
Popis výsledku v původním jazyce
Use of elements of art therapy in the process of education and upbringing has been a very topical theme. Together with other expressive therapies art therapy has become part of preparation of teachers of pupils with special needs. As competences for theprofession of art therapist have not yet been clearly defined in the Czech Republic, requirements for professional preparation for this job are not defined either. The structure of the subject of art therapy is often created by the teachers themselves. The authors of the present article analyse selected aspects of education in art therapy for students of special pedagogy at the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc and Sichuan Normal University in Chengdu.
Název v anglickém jazyce
Art Therapy as Part of Special Pedagogy
Popis výsledku anglicky
Use of elements of art therapy in the process of education and upbringing has been a very topical theme. Together with other expressive therapies art therapy has become part of preparation of teachers of pupils with special needs. As competences for theprofession of art therapist have not yet been clearly defined in the Czech Republic, requirements for professional preparation for this job are not defined either. The structure of the subject of art therapy is often created by the teachers themselves. The authors of the present article analyse selected aspects of education in art therapy for students of special pedagogy at the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc and Sichuan Normal University in Chengdu.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
IV.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
89-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—