Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unveiling Semiotic Codes of Fake News and Misinformation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000135" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-53751-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-53751-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-53751-6" target="_blank" >10.1007/978-3-031-53751-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unveiling Semiotic Codes of Fake News and Misinformation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This book offers a comprehensive exploration of the widespread issue of fake news and misinformation. Using real-life examples and semiotic theory, the author demonstrates how language, images, and symbols are being utilized in media production and distribution with the intention of altering the perception of individuals and shaping their beliefs. The book also addresses how social and cultural factors influence the spread of information and emphasizes the importance of understanding the context in which information is being received and shared. This book is a must-read for anyone seeking to understand the impact of fake news and misinformation on society, especially academics, researchers, journalists, policymakers, and media professionals at all levels. The author provides contemporary theories and practical strategies to navigate the complex and ever-changing media landscape.

  • Název v anglickém jazyce

    Unveiling Semiotic Codes of Fake News and Misinformation

  • Popis výsledku anglicky

    This book offers a comprehensive exploration of the widespread issue of fake news and misinformation. Using real-life examples and semiotic theory, the author demonstrates how language, images, and symbols are being utilized in media production and distribution with the intention of altering the perception of individuals and shaping their beliefs. The book also addresses how social and cultural factors influence the spread of information and emphasizes the importance of understanding the context in which information is being received and shared. This book is a must-read for anyone seeking to understand the impact of fake news and misinformation on society, especially academics, researchers, journalists, policymakers, and media professionals at all levels. The author provides contemporary theories and practical strategies to navigate the complex and ever-changing media landscape.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9783031537509

  • Počet stran knihy

    87

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan Cham

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS knihy