Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití sociálního kapitálu při založení a rozvoji startupů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F18%3AN0000015" target="_blank" >RIV/04130081:_____/18:N0000015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.paneurouni.com/veda/veda-a-vyskum/" target="_blank" >https://www.paneurouni.com/veda/veda-a-vyskum/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití sociálního kapitálu při založení a rozvoji startupů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociální kapitál představuje důležitý faktor úspěchu v podnikání a při internacionalizaci firem. Příspěvek se zaměřuje na zkoumání využívání sociálního kapitálu startupových firem v České republice. Cílem je identifikovat skupiny, které poskytují startupům pomoc při založení a rozvoji (před získáním a po získání prvního platícího zákazníka), a zhodnotit jejich důležitost. V příspěvku jsou prezentovány pilotní výsledky dotazníkového šetření mezi 52 zakladateli startupů v České republice. Analýza prokázala využívání silných i slabých vazeb při založení a rozvoji startupového podnikání. Mezi klíčové skupiny patří obchodní partneři (zejména po získání prvního platícího zákazníka) a kamarádí (před získáním i po získání prvního platícího zákazníka. Důležitost některých slabých vazeb neodpovídá míře jejich využívání (pozitivně i negativně).

  • Název v anglickém jazyce

    The use of social capital in a foundation and development of start-ups

  • Popis výsledku anglicky

    Social capital represents an important factor of success in business and in the internationalization of firms. The paper focuses on researching the utilization of social capital of start-up companies in the Czech Republic. The aim is to identify the groups that provide a help to start-ups in establishing and development (before and after getting the first paying customer), and evaluate their importance. The paper includes the pilot results of a questionnaire survey among 52 founders of start-ups in the Czech Republic. The analysis has showed the application of strengths and weaknesses in the foundation and development of the start-up business. Among the key groups, they involve business partners (especially after getting the first paying customer) and friends (before and after getting the first paying customer). The importance of some weaknesses does not match the extent of their utilization (positively and negatively).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Acta Paneuropeana - Letters in Economics and International Business

  • ISBN

    978-80-89453-59-7

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15-21

  • Počet stran knihy

    95

  • Název nakladatele

    Pan-European University, Faculty of Economics and Business

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly