Využití sociálního kapitálu při založení a rozvoji startupů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F18%3AN0000015" target="_blank" >RIV/04130081:_____/18:N0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.paneurouni.com/veda/veda-a-vyskum/" target="_blank" >https://www.paneurouni.com/veda/veda-a-vyskum/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití sociálního kapitálu při založení a rozvoji startupů
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální kapitál představuje důležitý faktor úspěchu v podnikání a při internacionalizaci firem. Příspěvek se zaměřuje na zkoumání využívání sociálního kapitálu startupových firem v České republice. Cílem je identifikovat skupiny, které poskytují startupům pomoc při založení a rozvoji (před získáním a po získání prvního platícího zákazníka), a zhodnotit jejich důležitost. V příspěvku jsou prezentovány pilotní výsledky dotazníkového šetření mezi 52 zakladateli startupů v České republice. Analýza prokázala využívání silných i slabých vazeb při založení a rozvoji startupového podnikání. Mezi klíčové skupiny patří obchodní partneři (zejména po získání prvního platícího zákazníka) a kamarádí (před získáním i po získání prvního platícího zákazníka. Důležitost některých slabých vazeb neodpovídá míře jejich využívání (pozitivně i negativně).
Název v anglickém jazyce
The use of social capital in a foundation and development of start-ups
Popis výsledku anglicky
Social capital represents an important factor of success in business and in the internationalization of firms. The paper focuses on researching the utilization of social capital of start-up companies in the Czech Republic. The aim is to identify the groups that provide a help to start-ups in establishing and development (before and after getting the first paying customer), and evaluate their importance. The paper includes the pilot results of a questionnaire survey among 52 founders of start-ups in the Czech Republic. The analysis has showed the application of strengths and weaknesses in the foundation and development of the start-up business. Among the key groups, they involve business partners (especially after getting the first paying customer) and friends (before and after getting the first paying customer). The importance of some weaknesses does not match the extent of their utilization (positively and negatively).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Acta Paneuropeana - Letters in Economics and International Business
ISBN
978-80-89453-59-7
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
15-21
Počet stran knihy
95
Název nakladatele
Pan-European University, Faculty of Economics and Business
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—