Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adolescents perception of the commercial advertising in Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F19%3AN0000003" target="_blank" >RIV/04130081:_____/19:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/Book_of_Proceedings_esdBuenosAires2019_Online.pdf" target="_blank" >http://www.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/Book_of_Proceedings_esdBuenosAires2019_Online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adolescents perception of the commercial advertising in Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing communication sector has, in recent decades, experienced dynamic qualitative development, while its current form in the intentions of customer orientation has acquired the character of a targeted stimulation of more closely differentiated segment. The current period, characterized by increased communications has created the possibility for a more dominant application of advertising in public. Thus advertising penetrates into all aspects of life and its setting-up has been confirmed in both commercial as well as land non-commercial spheres. The paper deals with the perception of the term, "commercial advertising," in the segment of generation Z in Slovakia, represented by university students. The research method of data collection was an online questionnaire with the implementation of semantic differential. The data processing was conducted by means of descriptive and inferential statistics. The resulting findings refer to the perception of the term, " commercial advertising," by a research group of adolescents in their semantic space.

  • Název v anglickém jazyce

    Adolescents perception of the commercial advertising in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing communication sector has, in recent decades, experienced dynamic qualitative development, while its current form in the intentions of customer orientation has acquired the character of a targeted stimulation of more closely differentiated segment. The current period, characterized by increased communications has created the possibility for a more dominant application of advertising in public. Thus advertising penetrates into all aspects of life and its setting-up has been confirmed in both commercial as well as land non-commercial spheres. The paper deals with the perception of the term, "commercial advertising," in the segment of generation Z in Slovakia, represented by university students. The research method of data collection was an online questionnaire with the implementation of semantic differential. The data processing was conducted by means of descriptive and inferential statistics. The resulting findings refer to the perception of the term, " commercial advertising," by a research group of adolescents in their semantic space.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECONOMIC AND SOCIAL DEVELOPMENT

  • ISBN

  • ISSN

    1849-6903

  • e-ISSN

    1849-7535

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    201-209

  • Název nakladatele

    Varazdin Development and Entrepreneurship Agency

  • Místo vydání

    Varazdin

  • Místo konání akce

    Buenos Aires

  • Datum konání akce

    10. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000469863300021