Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of commercial advertising by Generation y in intentions of transaction Aanalysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F19%3AN0000052" target="_blank" >RIV/04130081:_____/19:N0000052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/MI2019_AJ_final-1.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI2019_AJ_final-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of commercial advertising by Generation y in intentions of transaction Aanalysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Advertising is the dominant tool of marketing communication between companies and customer segments. It participates in raising awareness of the promoted product or service by encouraging attention towards the target groups. At present, changes in consumer behaviour can be observed as a result of technological progress, a changing society and, last but not least, the market saturation with advertising. The paper deals with the perception of the commercial advertising concept in the generation Y customers segment in the Czech Republic in terms of transaction analysis. The research method of data collection was a questionnaire with semantic differential implementation. The resulting findings point to the perception of the commercial advertising concept in the semantic space of the generation Y at the level of activation of the mental components of Ego states, which are part of the individual’s personality structure according to Eric Berne’s theoretical concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of commercial advertising by Generation y in intentions of transaction Aanalysis

  • Popis výsledku anglicky

    Advertising is the dominant tool of marketing communication between companies and customer segments. It participates in raising awareness of the promoted product or service by encouraging attention towards the target groups. At present, changes in consumer behaviour can be observed as a result of technological progress, a changing society and, last but not least, the market saturation with advertising. The paper deals with the perception of the commercial advertising concept in the generation Y customers segment in the Czech Republic in terms of transaction analysis. The research method of data collection was a questionnaire with semantic differential implementation. The resulting findings point to the perception of the commercial advertising concept in the semantic space of the generation Y at the level of activation of the mental components of Ego states, which are part of the individual’s personality structure according to Eric Berne’s theoretical concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity. Offline Is the New Online

  • ISBN

    978-80-572-0038-3

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    454-470

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku