Hodnotové řetězce a hodnotové toky v podnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F19%3AN0000025" target="_blank" >RIV/04130081:_____/19:N0000025 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vspp.cz/wp-content/uploads/2017/03/V%C5%A0PP_Enterpreneurship_studies_2019_ro%C4%8D.8_No_01-02-final-v10.pdf" target="_blank" >https://www.vspp.cz/wp-content/uploads/2017/03/V%C5%A0PP_Enterpreneurship_studies_2019_ro%C4%8D.8_No_01-02-final-v10.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotové řetězce a hodnotové toky v podnicích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je čtvrtým příspěvkem repetitoria. V dřívějších dobách to bylo typické pro podnikání něco vyrobit a poté se pokusit uvést na trh. To znamená, že podnikání hledal pro své produkty zákazníky. V současné době však tento koncept nemůže fungovat dost dobrý. Zejména ne tam, kde mají zákazníci individuální a velmi odlišné potřeby a očekávání. To znamená, že v ekonomikách, které jsou hodnoceny přebytkem nabídky nad poptávkou. Společnosti jsou proto nuceni vyrábět pro předem definované a velmi odlišné cílové trhy. Uvědomují si tzv. kastomizace výroby. Aby byli s touto strategií úspěšní, musí nejprve najít způsob, jak zvýšit hodnotu svých produktů pro jednotlivé zákazníky. Samozřejmě, za ceny že trh přijme. Za tímto účelem jsou úspěšné modely ve formě hodnotových (někdy i oceňovacích) řetězců a toků. V tomto textu jsou vysvětleny hodnotové řetězce a toky příspěvek.
Název v anglickém jazyce
Value chains and value flows in enterprises
Popis výsledku anglicky
The contribution is the fourth contribution of the repetitorium. In earlier times it was typical for business to produce something and then try to put it on the market. This means that business was looking for customers for their products. At present, however, this concept cannot function well enough. Especially not where customers have individual and very different needs and expectations. That is, in economies evaluated by an excess of supply over demand. Companies are therefore forced to produce for predefined and very different target markets. They realize the so-called casteomization of production. To be successful with this strategy, they must first find a way to increase the value of their products for individual customers. Of course, at prices that the market will accept. For this, models in the form of value (sometimes also valuecreating) chains and flows are successful. The value chains and flows are explained in this contribution.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů