Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The propensity of smes regarding the usage of technology enabled marketing channels: Evidence from the Czech, Slovak and Hungarian SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F21%3AN0000014" target="_blank" >RIV/04130081:_____/21:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.transformations.knf.vu.lt/53/article/thep" target="_blank" >http://www.transformations.knf.vu.lt/53/article/thep</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The propensity of smes regarding the usage of technology enabled marketing channels: Evidence from the Czech, Slovak and Hungarian SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The propensity of the usage of technology-enabled marketing channels by SMEs makes them sustain their purposes because of affecting their performances and revenues. However, due to having various characteristics, their eagerness to apply these channels might differ. In this regard, this paper aims to examine whether the tendencies of SMEs from various countries to apply technology-enabled marketing tools differ regarding their size and age. For this purpose, this research performed a random sampling method to choose respondents from the Cribis database. An online questionnaire was directed to the randomly selected respondents who were owners-managers of 1156 SMEs from the Czech Republic, Slovakia and Hungary. Independent Sample T-test was performed to explore differences between SMEs. According to the results, firm size does not influence the usage of the technology-enabled marketing channels by SMEs, while the results differ in various countries' older and younger SMEs.

  • Název v anglickém jazyce

    The propensity of smes regarding the usage of technology enabled marketing channels: Evidence from the Czech, Slovak and Hungarian SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    The propensity of the usage of technology-enabled marketing channels by SMEs makes them sustain their purposes because of affecting their performances and revenues. However, due to having various characteristics, their eagerness to apply these channels might differ. In this regard, this paper aims to examine whether the tendencies of SMEs from various countries to apply technology-enabled marketing tools differ regarding their size and age. For this purpose, this research performed a random sampling method to choose respondents from the Cribis database. An online questionnaire was directed to the randomly selected respondents who were owners-managers of 1156 SMEs from the Czech Republic, Slovakia and Hungary. Independent Sample T-test was performed to explore differences between SMEs. According to the results, firm size does not influence the usage of the technology-enabled marketing channels by SMEs, while the results differ in various countries' older and younger SMEs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transformations in business and economics

  • ISSN

    1648-4460

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    223-240

  • Kód UT WoS článku

    000656070700012

  • EID výsledku v databázi Scopus