Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The innovative posture of SMEs depending on the usage of marketing tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F22%3AN0000007" target="_blank" >RIV/04130081:_____/22:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://scindeks.ceon.rs/Article.aspx?artid=1452-48642201073K" target="_blank" >https://scindeks.ceon.rs/Article.aspx?artid=1452-48642201073K</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/sjm17-32902" target="_blank" >10.5937/sjm17-32902</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The innovative posture of SMEs depending on the usage of marketing tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although SMEs have quick adaptions to new trends, most of them suffer from having lack of financial and human resources. This fact has made those businesses disadvantaged in the usage of traditional marketing tools compared to their larger rivals. Information and communication technologies and the developments in technology-based platforms have also provided less costly but more innovative marketing options for SMEs to compete with their larger counterparts. In this regard, this research purposes of examining the impacts of the usage of traditional and technology-enabled marketing tools by SMEs on their innovativeness. In parallel with this selected purpose, the researchers have gained data from 812 SMEs in Slovakia by employing an online internet-mediated questionnaire. The researchers also apply Binary Logistic Regression Test to analyze the impacts of traditional and technology-enabled marketing tools on the innovativeness of SMEs. The results show that while usage of technology-enabled marketing channels positively affects the innovativeness of firms, the usage of traditional marketing channels by SMEs does not affect their innovativeness. Environmental, resource-related, and personal factors might be the reasons of these results.

  • Název v anglickém jazyce

    The innovative posture of SMEs depending on the usage of marketing tools

  • Popis výsledku anglicky

    Although SMEs have quick adaptions to new trends, most of them suffer from having lack of financial and human resources. This fact has made those businesses disadvantaged in the usage of traditional marketing tools compared to their larger rivals. Information and communication technologies and the developments in technology-based platforms have also provided less costly but more innovative marketing options for SMEs to compete with their larger counterparts. In this regard, this research purposes of examining the impacts of the usage of traditional and technology-enabled marketing tools by SMEs on their innovativeness. In parallel with this selected purpose, the researchers have gained data from 812 SMEs in Slovakia by employing an online internet-mediated questionnaire. The researchers also apply Binary Logistic Regression Test to analyze the impacts of traditional and technology-enabled marketing tools on the innovativeness of SMEs. The results show that while usage of technology-enabled marketing channels positively affects the innovativeness of firms, the usage of traditional marketing channels by SMEs does not affect their innovativeness. Environmental, resource-related, and personal factors might be the reasons of these results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Serbian Journal of Management

  • ISSN

    1452-4864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    73-84

  • Kód UT WoS článku

    000819953800006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129580036