Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Cross-disciplinary Approach: ESP Instruction and Implementation of Neuromarketing Methods as Curriculum Innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F15%3A%230000042" target="_blank" >RIV/04274644:_____/15:#0000042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Cross-disciplinary Approach: ESP Instruction and Implementation of Neuromarketing Methods as Curriculum Innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the topic of cross-disciplinary collaboration in the area of university students’ preparation in English language in the study field of Marketing Communications in connection with the content and methods of a newly incorporated subject of Neuromarketing which is a relatively new and progressive discipline. For the benefit of students, mutual interconnectedness of dimensions within the process of creating knowledge is enriched in its explicit element by the use of verbal tools of a foreign language. Thus, in the process of sharing the obtained knowledge, principles and hands-on acquired skills of a particular field of study within the frame of applied linguistics, the foreign language learning process (second-language acquisition) is boosted and simultaneously the depth of memorability (recall) of professional terminology is enhanced. The above-mentioned branch of neuromarketing is gradually gaining its position on the Czech market specializing in marketing research.

  • Název v anglickém jazyce

    A Cross-disciplinary Approach: ESP Instruction and Implementation of Neuromarketing Methods as Curriculum Innovation

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the topic of cross-disciplinary collaboration in the area of university students’ preparation in English language in the study field of Marketing Communications in connection with the content and methods of a newly incorporated subject of Neuromarketing which is a relatively new and progressive discipline. For the benefit of students, mutual interconnectedness of dimensions within the process of creating knowledge is enriched in its explicit element by the use of verbal tools of a foreign language. Thus, in the process of sharing the obtained knowledge, principles and hands-on acquired skills of a particular field of study within the frame of applied linguistics, the foreign language learning process (second-language acquisition) is boosted and simultaneously the depth of memorability (recall) of professional terminology is enhanced. The above-mentioned branch of neuromarketing is gradually gaining its position on the Czech market specializing in marketing research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DisCo: From analog education to digital education - 10th conference reader

  • ISBN

    9788086302478

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    179-186

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium vysokého školství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Inst Cryptoanarchy, Prague

  • Datum konání akce

    22. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000381383900018