New Approaches in the Banking sector to Communicate with customer segments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F15%3A%230000130" target="_blank" >RIV/04274644:_____/15:#0000130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Approaches in the Banking sector to Communicate with customer segments
Popis výsledku v původním jazyce
This document deals with the options of using interactive communication and its trends in bank communication with selected customer segments. The article determines the theoretical concept of marketing communication trends on the Internet, content marketing, and communication options of social networks. Part of the document deals with the segmentation variables of existing as well as potential bank clients, and specifies the basic criteria of segments in what is known as the colour segmentation. Based on analysing and evaluating the data primarily acquired from the Facebook pages of accidentally selected banking institutions, it is stated that the monitored banks still fail to take full advantage of the content marketing potential on the social network, and fail to specify their communications according to customer segment needs.
Název v anglickém jazyce
New Approaches in the Banking sector to Communicate with customer segments
Popis výsledku anglicky
This document deals with the options of using interactive communication and its trends in bank communication with selected customer segments. The article determines the theoretical concept of marketing communication trends on the Internet, content marketing, and communication options of social networks. Part of the document deals with the segmentation variables of existing as well as potential bank clients, and specifies the basic criteria of segments in what is known as the colour segmentation. Based on analysing and evaluating the data primarily acquired from the Facebook pages of accidentally selected banking institutions, it is stated that the monitored banks still fail to take full advantage of the content marketing potential on the social network, and fail to specify their communications according to customer segment needs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY Digital Life – part II.
ISBN
9788081057809
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
190-205
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000380527400017