Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Family Business in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F16%3A%230000142" target="_blank" >RIV/04274644:_____/16:#0000142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Family Business in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The modern history of private entrepreneurship as well as family businesses in the Czech Republic began a quarter of a century ago, which, compared to traditional democracies, is a relatively short period of time. During this period, companies underwent turbulent changes, and although the perception of entrepreneurship has not changed much since the 1990s, and entrepreneurship is still not held in much esteem by society, the image of family firms and their actual sophistication is much more positive. The purpose of the research was to map out the current situation of small and medium-sized family businesses in the Czech Republic, the perception of barriers for the business and the perception of positives associated with the typical features of a family business. This paper also offers a structured basic identification of the pros and cons of family business in the environment of young democracy perceived especially by the family businesses themselves.

  • Název v anglickém jazyce

    Family Business in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The modern history of private entrepreneurship as well as family businesses in the Czech Republic began a quarter of a century ago, which, compared to traditional democracies, is a relatively short period of time. During this period, companies underwent turbulent changes, and although the perception of entrepreneurship has not changed much since the 1990s, and entrepreneurship is still not held in much esteem by society, the image of family firms and their actual sophistication is much more positive. The purpose of the research was to map out the current situation of small and medium-sized family businesses in the Czech Republic, the perception of barriers for the business and the perception of positives associated with the typical features of a family business. This paper also offers a structured basic identification of the pros and cons of family business in the environment of young democracy perceived especially by the family businesses themselves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Research Studies Journal

  • ISSN

    1108-2976

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol.XIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 4, 2016

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus