Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing based on optimalization of consumer decsion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F16%3A%230000146" target="_blank" >RIV/04274644:_____/16:#0000146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2016-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2016-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing based on optimalization of consumer decsion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with one type knowledge those are necessary for market use – knowledge about costumer wants and needs. A lot of producers are interested in what exactly costumers want or need. Some producers create by their goods and services new or chang ed needs and wants. But, from our point of view, producers pay not sufficient attention how they can optimize costumers’ needs and wants. We believe if a costumer consumes goods and services that are really best for him/her (s)he is able to maximizes his/h er utility. But it is not easy for consumers to find best bundle of goods and services. A consumer faces information uncertainty especially if (s)he wants to maximize utility not only in short run but in long run . Some consumers prefer short run maximizat ion to the long run even if they have information about negative consequences of some consumption (e. g. smoking). We emphasize that producers can help customers in finding the optimal bundle and we analyse how they can it achieve.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing based on optimalization of consumer decsion

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with one type knowledge those are necessary for market use – knowledge about costumer wants and needs. A lot of producers are interested in what exactly costumers want or need. Some producers create by their goods and services new or chang ed needs and wants. But, from our point of view, producers pay not sufficient attention how they can optimize costumers’ needs and wants. We believe if a costumer consumes goods and services that are really best for him/her (s)he is able to maximizes his/h er utility. But it is not easy for consumers to find best bundle of goods and services. A consumer faces information uncertainty especially if (s)he wants to maximize utility not only in short run but in long run . Some consumers prefer short run maximizat ion to the long run even if they have information about negative consequences of some consumption (e. g. smoking). We emphasize that producers can help customers in finding the optimal bundle and we analyse how they can it achieve.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for Market Use 2016: Our interconnected and Divided World

  • ISBN

    9788087533147

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    588-592

  • Název nakladatele

    Societas Scientiarum Olomucensis II

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku