Consumer culture and the problem of choice - Why can less be more?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F16%3A%230000243" target="_blank" >RIV/04274644:_____/16:#0000243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer culture and the problem of choice - Why can less be more?
Popis výsledku v původním jazyce
Consumer culture represents a specific type of material culture involving the progressive transformation of the utility and functional value of goods and products into a non-material representation and symbolic significance representing sources of formative social activities, the regulation of interpersonal relations, identity, social roles and self-reflection. The nature of consumer culture is increasing more substantially determined by the explosive offer of the range of consumer products. The hypertrophic amounts of consumer choice are perceived as an important aspect of the freedom of decision-making, an attribute of the society of material plenty and the democratisation of consumer matters. At the same time, however, this gives rise to contradictory effects in the lives of the consumers who are exposed to the chaotic and varied terrain of the plurality of consumer choices. The expansion of the options for consumer decision-making has subjected consumers to the unpleasant pressure of taking respon
Název v anglickém jazyce
Consumer culture and the problem of choice - Why can less be more?
Popis výsledku anglicky
Consumer culture represents a specific type of material culture involving the progressive transformation of the utility and functional value of goods and products into a non-material representation and symbolic significance representing sources of formative social activities, the regulation of interpersonal relations, identity, social roles and self-reflection. The nature of consumer culture is increasing more substantially determined by the explosive offer of the range of consumer products. The hypertrophic amounts of consumer choice are perceived as an important aspect of the freedom of decision-making, an attribute of the society of material plenty and the democratisation of consumer matters. At the same time, however, this gives rise to contradictory effects in the lives of the consumers who are exposed to the chaotic and varied terrain of the plurality of consumer choices. The expansion of the options for consumer decision-making has subjected consumers to the unpleasant pressure of taking respon
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50400 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Megatrends and Media. Critique in Media, Critique of Media.
ISBN
9788081057960
ISSN
2453-6474
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
161-174
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnavě
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice, SR
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000402547300011