Cross-Curricular Physics and Criminology Relationship on Example of Handwriting.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000275" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17265/2161-623X/2017.07.002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17265/2161-623X/2017.07.002</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17265/2161-623X/2017.07.002" target="_blank" >10.17265/2161-623X/2017.07.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cross-Curricular Physics and Criminology Relationship on Example of Handwriting.
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper the authors deal with the process of writing and possible physical aspects Handwriting is the result of very complex psychological and physiological processes that gradually shape the individual character of the person. Of course, there is spelling that is characterized by knowledge of a grammar system rules and norms when expressing the content of the text. Further in this paper, we will focus on two aspects of using handwriting knowledge: 1. Exploring handwriting as one of the methods used by criminology to identify the writer, i.e., the person who created the text; and 2. Handwriting from the point of view of physics and technology. The use and importance of handwriting was discussed with high school learners. The outcome of the discussion is summarized in this paper—the necessary knowledge about handwriting in criminology and science.
Název v anglickém jazyce
Cross-Curricular Physics and Criminology Relationship on Example of Handwriting.
Popis výsledku anglicky
In the paper the authors deal with the process of writing and possible physical aspects Handwriting is the result of very complex psychological and physiological processes that gradually shape the individual character of the person. Of course, there is spelling that is characterized by knowledge of a grammar system rules and norms when expressing the content of the text. Further in this paper, we will focus on two aspects of using handwriting knowledge: 1. Exploring handwriting as one of the methods used by criminology to identify the writer, i.e., the person who created the text; and 2. Handwriting from the point of view of physics and technology. The use and importance of handwriting was discussed with high school learners. The outcome of the discussion is summarized in this paper—the necessary knowledge about handwriting in criminology and science.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50500 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
US-China Education Review A
ISSN
2161-623X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
323-335
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—