JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000299" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
Popis výsledku v původním jazyce
Consumer culture theories contribute to a more detailed understanding of transformations and reconstructions of symbolic, aesthetic and ritual meanings of material culture artefacts. It tries to understand the role of immaterial representations of market commodities produced by media environment of marketing communication when creating life styles, forming social roles and creating identities of consumers. However, until present, only a fraction of researchers' interest has concentrated on understanding more and more distinct manifestations of ambivalent phenomena, generated in the ever changing consumer culture environment. In this paper, we try to identify and clarify potential dichotomies and conflicts in concepts of joyless and experience economy as attributes in the current consumer culture.
Název v anglickém jazyce
JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
Popis výsledku anglicky
Consumer culture theories contribute to a more detailed understanding of transformations and reconstructions of symbolic, aesthetic and ritual meanings of material culture artefacts. It tries to understand the role of immaterial representations of market commodities produced by media environment of marketing communication when creating life styles, forming social roles and creating identities of consumers. However, until present, only a fraction of researchers' interest has concentrated on understanding more and more distinct manifestations of ambivalent phenomena, generated in the ever changing consumer culture environment. In this paper, we try to identify and clarify potential dichotomies and conflicts in concepts of joyless and experience economy as attributes in the current consumer culture.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60300 - Philosophy, Ethics and Religion
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Science and Theology
ISSN
1841-0464
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
219-229
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85034430021