Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Cultural Orientation on the Purchasing Decisions of Consumers: a Cross Cultural Comparative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43875365" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43875365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Cultural Orientation on the Purchasing Decisions of Consumers: a Cross Cultural Comparative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background. Cultural values are important aspects of the self of consumers. As businesses have become more and more global, the cultural differences among consumers play an important role in the development of effective marketing and branding strategies. This is because the cross-cultural phenomenon occurs as a result of the diverse cultural components that exist among consumers and it is a significant factor that influences buying behaviour in consumer markets. Research aims. The main objective of this study is to analyse the cultural orientation (cultural dimensions) of consumers in the Czech Republic and Ghana with reference to the different age groups and sex. Methodology. The convenience sampling method was used to select respondents for the study. A total of 1253 respondents were selected from the Czech Republic and Ghana. There were 460 respondents from the Czech Republic and 793 respondents from Ghana. Data analysis was performed with inferential statistics.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Cultural Orientation on the Purchasing Decisions of Consumers: a Cross Cultural Comparative Study

  • Popis výsledku anglicky

    Background. Cultural values are important aspects of the self of consumers. As businesses have become more and more global, the cultural differences among consumers play an important role in the development of effective marketing and branding strategies. This is because the cross-cultural phenomenon occurs as a result of the diverse cultural components that exist among consumers and it is a significant factor that influences buying behaviour in consumer markets. Research aims. The main objective of this study is to analyse the cultural orientation (cultural dimensions) of consumers in the Czech Republic and Ghana with reference to the different age groups and sex. Methodology. The convenience sampling method was used to select respondents for the study. A total of 1253 respondents were selected from the Czech Republic and Ghana. There were 460 respondents from the Czech Republic and 793 respondents from Ghana. Data analysis was performed with inferential statistics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Contemporary Management

  • ISSN

    2449-8920

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    7-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus