Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SMEs’ innovation approach in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F17%3A%230000301" target="_blank" >RIV/04274644:_____/17:#0000301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/en" target="_blank" >http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SMEs’ innovation approach in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on innovative activities of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic. The purpose of the article is to fill the gap in the knowledge of general innovative behaviour of SMEs in terms of their perception and real doing inside of companies as well as the manner of innovation management in this business segment. What also remains less surveyed (compared to the large or multinational companies) are the areas in which innovation primarily take place in SMEs and the main motives for innovation activities. The aim of the research, therefore, was to map general attitudes of SMEs to innovation and the manner of innovation management in this segment in the Czech Republic. Another aim was to identify common areas in which innovation take place in SMEs most often as well as to predict the trend of innovation development. Given the often limited funds allocated to innovation in SMEs, the paper also contains part of research results determining the SMEs' view of tax relief in

  • Název v anglickém jazyce

    SMEs’ innovation approach in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on innovative activities of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic. The purpose of the article is to fill the gap in the knowledge of general innovative behaviour of SMEs in terms of their perception and real doing inside of companies as well as the manner of innovation management in this business segment. What also remains less surveyed (compared to the large or multinational companies) are the areas in which innovation primarily take place in SMEs and the main motives for innovation activities. The aim of the research, therefore, was to map general attitudes of SMEs to innovation and the manner of innovation management in this segment in the Czech Republic. Another aim was to identify common areas in which innovation take place in SMEs most often as well as to predict the trend of innovation development. Given the often limited funds allocated to innovation in SMEs, the paper also contains part of research results determining the SMEs' view of tax relief in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing and Management of Innovations (Науковий журнал "Маркетинг і менеджмент інновацій")

  • ISSN

    2227-6718

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    304-313

  • Kód UT WoS článku

    000412122900028

  • EID výsledku v databázi Scopus