Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000471" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Production and consumption represent social phenomena in the process of market moralization, linking rationalized and instrumental economic processes with cultural, symbolic, political or psychological aspects of life. Moralization of markets and ethical consumption fundamentally question the images of modern consumers as dependent and passive actors. An ethical consumer is characterized by authentic decision-making strategies, civic engagement, or politically motivated behaviour, demonstrated by specific shopping patterns. However, ethical consumption is not necessarily driven only by external impulses of “green ideologies” or civic movements of politically engaged consumers but draws on inner motives of a voluntarily modest life, oriented towards the Epicurean values of alternative hedonism. Ethical consumption, as part of fulfilling the idea of alternative hedonism, may become an attractive objective of this lifestyle, based on a non-ascetic, but socially and environmentally friendly, way of life.

  • Název v anglickém jazyce

    MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM

  • Popis výsledku anglicky

    Production and consumption represent social phenomena in the process of market moralization, linking rationalized and instrumental economic processes with cultural, symbolic, political or psychological aspects of life. Moralization of markets and ethical consumption fundamentally question the images of modern consumers as dependent and passive actors. An ethical consumer is characterized by authentic decision-making strategies, civic engagement, or politically motivated behaviour, demonstrated by specific shopping patterns. However, ethical consumption is not necessarily driven only by external impulses of “green ideologies” or civic movements of politically engaged consumers but draws on inner motives of a voluntarily modest life, oriented towards the Epicurean values of alternative hedonism. Ethical consumption, as part of fulfilling the idea of alternative hedonism, may become an attractive objective of this lifestyle, based on a non-ascetic, but socially and environmentally friendly, way of life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50400 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY 2018. DIGITAL MIRRORS - PART I.

  • ISBN

    9788081059841

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    528-536

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice, Slovensko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000467818300050