MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000471" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM
Popis výsledku v původním jazyce
Production and consumption represent social phenomena in the process of market moralization, linking rationalized and instrumental economic processes with cultural, symbolic, political or psychological aspects of life. Moralization of markets and ethical consumption fundamentally question the images of modern consumers as dependent and passive actors. An ethical consumer is characterized by authentic decision-making strategies, civic engagement, or politically motivated behaviour, demonstrated by specific shopping patterns. However, ethical consumption is not necessarily driven only by external impulses of “green ideologies” or civic movements of politically engaged consumers but draws on inner motives of a voluntarily modest life, oriented towards the Epicurean values of alternative hedonism. Ethical consumption, as part of fulfilling the idea of alternative hedonism, may become an attractive objective of this lifestyle, based on a non-ascetic, but socially and environmentally friendly, way of life.
Název v anglickém jazyce
MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM
Popis výsledku anglicky
Production and consumption represent social phenomena in the process of market moralization, linking rationalized and instrumental economic processes with cultural, symbolic, political or psychological aspects of life. Moralization of markets and ethical consumption fundamentally question the images of modern consumers as dependent and passive actors. An ethical consumer is characterized by authentic decision-making strategies, civic engagement, or politically motivated behaviour, demonstrated by specific shopping patterns. However, ethical consumption is not necessarily driven only by external impulses of “green ideologies” or civic movements of politically engaged consumers but draws on inner motives of a voluntarily modest life, oriented towards the Epicurean values of alternative hedonism. Ethical consumption, as part of fulfilling the idea of alternative hedonism, may become an attractive objective of this lifestyle, based on a non-ascetic, but socially and environmentally friendly, way of life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50400 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY 2018. DIGITAL MIRRORS - PART I.
ISBN
9788081059841
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
528-536
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice, Slovensko
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467818300050