Rodinné firmy v ČR v kontextu jejich názvu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000485" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000485 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsfs.cz/prilohy/konference/lk_2018_sbornik_pdf.pdf" target="_blank" >https://www.vsfs.cz/prilohy/konference/lk_2018_sbornik_pdf.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodinné firmy v ČR v kontextu jejich názvu
Popis výsledku v původním jazyce
Při založení každé (rodinné) společnosti je zvažován její název, který by společnost vystihoval, přibližoval a personifikoval. S každá společnost má svůj název a u rodinné firmy je mnohdy název společnosti neodmyslitelně spjat se jménem rodiny, stejně jako rodina se spojována se svojí firmou. Motivací pro tento příspěvek, potažmo pro další výzkum, bylo identifikovat názvy rodinných firem ve vztahu k roku založení rodinné firmy a její právní formě. Výzkum byl kvalitativní, kde byly zkoumány rodinné firmy ze seznamu rodinných firem VŠFS. Bylo zjištěno, že rodinné společnosti založené po roce 1989 mají v názvu rodinné rodové jméno (75 společností) a pokračují v tradici svých předků. Z celkového počtu zkoumaných rodinných společností 3 621 má v názvu společnosti rodinné jméno 1611, což je 44,5%. Lze konstatovat, že rodinné jméno zavazuje. Tento příspěvek je psán na počátku budoucího výzkumu v rámci projektu TA ČR, který bude zaměřen na ocenění rodinných firem. Bude zkoumán název a značka rodinné firmy, které budou mít bezesporu vliv na ocenění rodinné firmy. Název rodinné firmy a značka mají zásadní význam a identifikují v případě rodinných firem rodinu samotnou.
Název v anglickém jazyce
Family Businesses in the Czech Republic in the context of their name
Popis výsledku anglicky
When establishing each (family) enterprises, its name is considered, which would capture, approach and personify the enterprises. Each company has its own name and in a family business it is often the name of the company inherently associated with the name of the family as well as the family has been associated with their company. The motivation for this paper, and for further research, was to identify the names of family businesses in relation to the year of founding a family business and its legal form. The research was qualitative, where family businesses were examined from the list of VŠFS. It was found that family enterprises established after 1989 have the family name (75 companies) as the name of the company and continue the tradition of their ancestors. Of the total family enterprises surveyed, 3,621 has the family name 1611 in the company name, which is 44.5%. It can be said that the family name is binding. This paper is written at the beginning of future research within the TA CR (The Technology Agency of the Czech Republic) project, which will focus on family business valuation. The name and brand of the family business will be investigated, which will undoubtedly influence the valuation of the family business. The name of the family business and the brand are essential and identify the family in the case of family businesses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ: VÝZKUM, VÝUKA, PUBLIKOVÁNÍ
ISBN
9788074081880
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
32-45
Název nakladatele
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Místo vydání
VŠFS, Praha
Místo konání akce
VŠFS, Praha
Datum konání akce
23. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—