Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F20%3A39916072" target="_blank" >RIV/00216275:25310/20:39916072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/235/Jel%C3%ADnkov%C3%A1,%20Munzarov%C3%A1.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/235/Jel%C3%ADnkov%C3%A1,%20Munzarov%C3%A1.pdf?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-035" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2020-01-035</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While the importance of brands in the current B2C and B2B markets continues to grow, the issue of brand management and brand image building in small and medium-sized enterprises has not been consistently mapped. These types of businesses are faced with specific problems in their efforts to promote their brands, which need to be better understood and analysed. The primary qualitative research was carried out in the form of in-depth structured interviews with managers of three lines of business dealing with the processing and production of chemical products within three different Czech companies. The aim of the research was to analyse the current situation in selected companies in terms of creating and using brands, perception of the value and importance of brands as well as ways of creating the desired brand positioning and image. The research has made it possible to identify several general problem areas in brand management, the solution of which would probably make it possible to improve the brand image, both in the enterprises under review and in similar small and medium-sized enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    While the importance of brands in the current B2C and B2B markets continues to grow, the issue of brand management and brand image building in small and medium-sized enterprises has not been consistently mapped. These types of businesses are faced with specific problems in their efforts to promote their brands, which need to be better understood and analysed. The primary qualitative research was carried out in the form of in-depth structured interviews with managers of three lines of business dealing with the processing and production of chemical products within three different Czech companies. The aim of the research was to analyse the current situation in selected companies in terms of creating and using brands, perception of the value and importance of brands as well as ways of creating the desired brand positioning and image. The research has made it possible to identify several general problem areas in brand management, the solution of which would probably make it possible to improve the brand image, both in the enterprises under review and in similar small and medium-sized enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days. Vol. 10. Part 1

  • ISBN

    978-80-7435-776-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    304-312

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700033