Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The State of Strategic Marketing Application in Czech Small and Medium-Sized Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000031" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://saeb.feaa.uaic.ro/index.php/saeb/article/view/400/132" target="_blank" >http://saeb.feaa.uaic.ro/index.php/saeb/article/view/400/132</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/saeb-2019-00122019-0012" target="_blank" >10.2478/saeb-2019-00122019-0012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The State of Strategic Marketing Application in Czech Small and Medium-Sized Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of using strategic marketing in the business of small and medium-sized enterprises. The main objective of this paper is to theoretically define the principles of strategic marketing and then practically analyse the level of strategic marketing use as a tool of business management in selected Czech small and medium-sized enterprises. In order to fulfil the research plan, secondary and primary research was carried out. The theoretical part defines the basic problem areas such as various approaches to strategic marketing defining and strategic management process versus strategic marketing process. In the practical part, 335 companies are analysed, the results are commented and hypotheses evaluated. The most important findings are generally low rate of utilization of strategic marketing management tools and the utilization of these tools is dependent on company size, with micro companies being the worst and medium companies the best.

  • Název v anglickém jazyce

    The State of Strategic Marketing Application in Czech Small and Medium-Sized Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of using strategic marketing in the business of small and medium-sized enterprises. The main objective of this paper is to theoretically define the principles of strategic marketing and then practically analyse the level of strategic marketing use as a tool of business management in selected Czech small and medium-sized enterprises. In order to fulfil the research plan, secondary and primary research was carried out. The theoretical part defines the basic problem areas such as various approaches to strategic marketing defining and strategic management process versus strategic marketing process. In the practical part, 335 companies are analysed, the results are commented and hypotheses evaluated. The most important findings are generally low rate of utilization of strategic marketing management tools and the utilization of these tools is dependent on company size, with micro companies being the worst and medium companies the best.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Annals of Economics and Business

  • ISSN

    2501-1960

  • e-ISSN

    2501-3165

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    193-212

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85068250895