Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NOVÉ SCHOPNOSTI PRO 21. STOLETÍ: KULTURNÍ INTELIGENCE A JAZYKOVÁ KOMPETENCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000647" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=1004" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=1004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    NOVÉ SCHOPNOSTI PRO 21. STOLETÍ: KULTURNÍ INTELIGENCE A JAZYKOVÁ KOMPETENCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie testuje pomocí metody PLS-SEM vztah mezi jazykovými znalostmi a kulturní inteligencí (CQ) vč. všech jejích složek (metakognitivní, kognitivní, behaviorální, motivační). Bylo zjištěno, že existuje pozitivní vztah mezi úrovní jazykových znalostí a všemi složkami CQ. Naopak se nepotvrdil vztah mezi CQ (a jejími složkami) a vlastněním certifikátu osvědčujícího jazykové znalosti.

  • Název v anglickém jazyce

    NEW CAPABILITIES FOR THE XXI CENTURY: CULTURAL INTELLIGENCE AND LANGUAGE COMPETENCE

  • Popis výsledku anglicky

    The capability to use cultural cues in order to function effectively in culturally diverse situations has been measured by the fashionable concept of cultural intelligence (CQ) and its four dimensions (metacognitive CQ, cognitive CQ, motivational CQ and behavioral CQ) in a lot of previous studies and research. This capability is an important asset of the competitive portfolio for almost all companies in today's globalized world. Our study builds on a recent intensive research and brings anew the issue of CQ into the Czech environment. Specifically, the relationship between language skills and cultural intelligence is examined. Using the PLS – SEM statistical method, a sample of 100 respondents studying in the English BA program at one Czech private university and coming from different countries (mostly from China) was analyzed to demonstrate that there was a positive correlation between foreign language proficiency and all dimensions of CQ. On the contrary, another hypothesis (proposed in one previous study) was not confirmed: purposeful preparation for a language exam and its successful passing does not stimulate the development of the motivational (or any other) dimension of CQ or, in any case, no significant difference was found between the two groups of those who possess a language certificate and those who do not.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Linguarum

  • ISSN

    1312-0484

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    148-155

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090576057