Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROMOTION OF INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS: INNOVATION AS AN INSTRUMENT OF COMPETITIVENESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000694" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vsfs.cz/prilohy/konference/financial_markets_2019.pdf" target="_blank" >https://www.vsfs.cz/prilohy/konference/financial_markets_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PROMOTION OF INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS: INNOVATION AS AN INSTRUMENT OF COMPETITIVENESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Start-Up business is now a widespread form of starting a business, and is a way that is mostly preferred among younger entrepreneurs. In general, the lack of financial resources and the initial enthusiasm of the whole team over an innovative project is often a feature of this form of entrepreneurial activity. Companies in the current market face many challenges, such as the globalization of markets and technologies. The supply of products available to consumers is increasing, and therefore the competitive environment is changing. In order to continue to develop in such conditions, companies need to differentiate their offers from those of their direct competitors. Therefore, innovation plays a crucial role in creating competitive advantage. Each company has a certain form of competitive advantage; however, despite this fact, due to constant changes in the market, this advantage worsens, forcing companies to innovate and apply innovation models to preserve existing advantages or create new ones. The presented article analyzes the implementation process of innovation model within startups; and identifies key success factors of start-ups in a competitive environment.

  • Název v anglickém jazyce

    PROMOTION OF INNOVATION ACTIVITIES AT START-UPS: INNOVATION AS AN INSTRUMENT OF COMPETITIVENESS

  • Popis výsledku anglicky

    Start-Up business is now a widespread form of starting a business, and is a way that is mostly preferred among younger entrepreneurs. In general, the lack of financial resources and the initial enthusiasm of the whole team over an innovative project is often a feature of this form of entrepreneurial activity. Companies in the current market face many challenges, such as the globalization of markets and technologies. The supply of products available to consumers is increasing, and therefore the competitive environment is changing. In order to continue to develop in such conditions, companies need to differentiate their offers from those of their direct competitors. Therefore, innovation plays a crucial role in creating competitive advantage. Each company has a certain form of competitive advantage; however, despite this fact, due to constant changes in the market, this advantage worsens, forcing companies to innovate and apply innovation models to preserve existing advantages or create new ones. The presented article analyzes the implementation process of innovation model within startups; and identifies key success factors of start-ups in a competitive environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Financial Markets 2019 – A Factor of European Competitiveness – proceeding from the 9th International Conference

  • ISBN

    9788074081989

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    123-135

  • Název nakladatele

    Vysoká škola finanční a správní, a. s.

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku