Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000695" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-2020-eng.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-2020-eng.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of interculturality seeks a way of coexistence of different cultures and a way of communication between them. It is based on the assumption that the more intensive the intercultural contacts are, the more precise the mutual knowledge and the more likely the possibility of elimination of various conflicts. The paper deals with the determinants of intercultural tolerance in the environment of selected universities in the Czech Republic. It is based on the fact that foreign students are not frustrated with Czech cultural customs, because over 50% rate Czech culture close to their culture, 19% have identified the cultural and communication environment of Czech universities as similar, but 30% feel indifferent and different. This result represents a challenge for the Czech academic environment to improve communication relations with foreign students and not to close up to this problem, because communication is currently neutral between Czech and foreign students, without interest in another culture. Changes in communication within interculturality have also been recorded in the current period, influenced by the COVID 19 pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of interculturality seeks a way of coexistence of different cultures and a way of communication between them. It is based on the assumption that the more intensive the intercultural contacts are, the more precise the mutual knowledge and the more likely the possibility of elimination of various conflicts. The paper deals with the determinants of intercultural tolerance in the environment of selected universities in the Czech Republic. It is based on the fact that foreign students are not frustrated with Czech cultural customs, because over 50% rate Czech culture close to their culture, 19% have identified the cultural and communication environment of Czech universities as similar, but 30% feel indifferent and different. This result represents a challenge for the Czech academic environment to improve communication relations with foreign students and not to close up to this problem, because communication is currently neutral between Czech and foreign students, without interest in another culture. Changes in communication within interculturality have also been recorded in the current period, influenced by the COVID 19 pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY: COVID-2.0 Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2020: COVID-2.0"

  • ISBN

    9788057201076

  • ISSN

    2729-7527

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    119-128

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku