Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Identity Seeking and Sharing as a Creative Activity of Art Consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230000801" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0000801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/gateway/chapter/287495" target="_blank" >https://www.igi-global.com/gateway/chapter/287495</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8473-6.ch044" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8473-6.ch044</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Identity Seeking and Sharing as a Creative Activity of Art Consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter offers an overview of dynamic processes changing the role and place of museums and art galleries in our societies. After many decades of being static displays of things, they are now changing into places of interaction and communication on a variety of levels. The text is presenting some current patterns of developing a sense of collective belonging and also it is looking at the communication processes between institutions and visitors with a focus on the role of digital technologies and social media in the process of preserving, narrating, and sharing the object of art and beauty. The purpose of this chapter is to provide a framework for further research on digital practice linked with contemporary social identities and art institutions that are a significant social institution with public value and the ability to link the local cultural heritage global context.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Identity Seeking and Sharing as a Creative Activity of Art Consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter offers an overview of dynamic processes changing the role and place of museums and art galleries in our societies. After many decades of being static displays of things, they are now changing into places of interaction and communication on a variety of levels. The text is presenting some current patterns of developing a sense of collective belonging and also it is looking at the communication processes between institutions and visitors with a focus on the role of digital technologies and social media in the process of preserving, narrating, and sharing the object of art and beauty. The purpose of this chapter is to provide a framework for further research on digital practice linked with contemporary social identities and art institutions that are a significant social institution with public value and the ability to link the local cultural heritage global context.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society

  • ISBN

    9781799884736

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    800-819

  • Počet stran knihy

    919

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly