Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of Lagrange Multipliers in Consumer Choice Theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230000898" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0000898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vsfs.cz/periodika/acta-2022-1.pdf" target="_blank" >https://www.vsfs.cz/periodika/acta-2022-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of Lagrange Multipliers in Consumer Choice Theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the consumer choice theory developed by Irving Fisher, Francis Edgeworth, Vilfredo Pareto, and John Hicks. A three-dimensional utility function is presented as an alternative to indifference curves. In mainstream textbooks, the indifference curves together with the budget constraint are used to find the optimum of a consumer graphically at a point where the budget line is a tangent line to an indifference curve. In this article, a vertical cross-section of the three-dimensional utility function and the Lagrange multipliers are applied to find the optimum of a consumer directly from the three-dimensional utility function subject to the budget constraint.

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of Lagrange Multipliers in Consumer Choice Theory

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the consumer choice theory developed by Irving Fisher, Francis Edgeworth, Vilfredo Pareto, and John Hicks. A three-dimensional utility function is presented as an alternative to indifference curves. In mainstream textbooks, the indifference curves together with the budget constraint are used to find the optimum of a consumer graphically at a point where the budget line is a tangent line to an indifference curve. In this article, a vertical cross-section of the three-dimensional utility function and the Lagrange multipliers are applied to find the optimum of a consumer directly from the three-dimensional utility function subject to the budget constraint.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA VŠFS

  • ISSN

    1802-792X

  • e-ISSN

    1802-7946

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    63-75

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus