Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F24%3A%230001126" target="_blank" >RIV/04274644:_____/24:#0001126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cms-cma.eu/mak/mak_2024-2/" target="_blank" >https://www.cms-cma.eu/mak/mak_2024-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rodinné firmy byly v Čechách vždy vysoko ceněny a podnikatelský duch se dědil z otce na syna. Nejinak tomu je i od roku 1989, kdy fenomén rodinného podnikání zažíval dynamický nástup a velké prvopočáteční úspěchy. Mnohé rodinné značky z té doby se stále těší velké oblibě. Dnes řeší tyto rodinné firmy otázky nástupnictví či případné expanze na zahraniční trhy. Prošly a stále procházejí několika závažnými ekonomickými krizemi, a tak se nyní soustřeďují na zvyšování odolnosti svých firem, neboť „rodinné stříbro“ a v potu tváře vybudované značky je potřeba pečlivě chránit. Zamysleme se společně nad tím, jak se rodinné podnikání (family business) mění v průběhu času na nový, neméně společensky významný fenomén, a tím je podnikající rodina (business family).

  • Název v anglickém jazyce

    From Family Tradition to Entrepreneurial Legacy: The Evolution of Family Businesses in an Era of Innovation and Artificial Intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    amily businesses have always been highly valued in Bohemia and the entrepreneurial spirit has been passed down from father to son. The same has been true since 1989, when the phenomenon of family business experienced a dynamic rise and great initial success. Many family brands from that time are still very popular. Today, these family businesses are dealing with issues of succession or possible expansion into foreign markets. They have gone through and are still going through several major economic crises, so they are now focusing on increasing the resilience of their companies, as the 'family silver' and the brands built in the sweat of their brow need to be carefully protected. Let us reflect together on how the family business is changing over time into a new, equally socially significant phenomenon: the business family.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing & komunikace

  • ISSN

    1211-5622

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXIX.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2024

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    22-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus