Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F24%3A%230001126" target="_blank" >RIV/04274644:_____/24:#0001126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cms-cma.eu/mak/mak_2024-2/" target="_blank" >https://www.cms-cma.eu/mak/mak_2024-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
Popis výsledku v původním jazyce
Rodinné firmy byly v Čechách vždy vysoko ceněny a podnikatelský duch se dědil z otce na syna. Nejinak tomu je i od roku 1989, kdy fenomén rodinného podnikání zažíval dynamický nástup a velké prvopočáteční úspěchy. Mnohé rodinné značky z té doby se stále těší velké oblibě. Dnes řeší tyto rodinné firmy otázky nástupnictví či případné expanze na zahraniční trhy. Prošly a stále procházejí několika závažnými ekonomickými krizemi, a tak se nyní soustřeďují na zvyšování odolnosti svých firem, neboť „rodinné stříbro“ a v potu tváře vybudované značky je potřeba pečlivě chránit. Zamysleme se společně nad tím, jak se rodinné podnikání (family business) mění v průběhu času na nový, neméně společensky významný fenomén, a tím je podnikající rodina (business family).
Název v anglickém jazyce
From Family Tradition to Entrepreneurial Legacy: The Evolution of Family Businesses in an Era of Innovation and Artificial Intelligence
Popis výsledku anglicky
amily businesses have always been highly valued in Bohemia and the entrepreneurial spirit has been passed down from father to son. The same has been true since 1989, when the phenomenon of family business experienced a dynamic rise and great initial success. Many family brands from that time are still very popular. Today, these family businesses are dealing with issues of succession or possible expansion into foreign markets. They have gone through and are still going through several major economic crises, so they are now focusing on increasing the resilience of their companies, as the 'family silver' and the brands built in the sweat of their brow need to be carefully protected. Let us reflect together on how the family business is changing over time into a new, equally socially significant phenomenon: the business family.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing & komunikace
ISSN
1211-5622
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXIX.
Číslo periodika v rámci svazku
2/2024
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
22-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—