Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Transformation in Marketing Communication : The impact of Engagement Incentives in Video Game Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F24%3A%230001155" target="_blank" >RIV/04274644:_____/24:#0001155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Transformation in Marketing Communication : The impact of Engagement Incentives in Video Game Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter investigates engagement marketing strategies within the gaming industry to foster customer loyalty in the digital landscape. Employing a hybrid approach, the research integrates qualitative and quantitative data from corporate websites, games, and player questionnaires. By identifying incentives that resonate with gamers, companies can validate their effectiveness and prioritize efforts. As the gaming industry shifts into the digital realm, a customer-centric approach becomes essential, leveraging the Internet's benefits. The traditional 8 C's marketing mix has evolved, emphasizing customer engagement and online interactions. Within this context, marketing strategies in the gaming industry include Task-Based Involvement Initiatives and Experiential Engagement Initiatives. Popular video games like Star Citizen, War Thunder, and Sea of Thieves employ tactics such as crowdfunding campaigns, community events, behind-the-scenes access, interactive spaceships, and gamer feedback to engage their communities.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Transformation in Marketing Communication : The impact of Engagement Incentives in Video Game Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter investigates engagement marketing strategies within the gaming industry to foster customer loyalty in the digital landscape. Employing a hybrid approach, the research integrates qualitative and quantitative data from corporate websites, games, and player questionnaires. By identifying incentives that resonate with gamers, companies can validate their effectiveness and prioritize efforts. As the gaming industry shifts into the digital realm, a customer-centric approach becomes essential, leveraging the Internet's benefits. The traditional 8 C's marketing mix has evolved, emphasizing customer engagement and online interactions. Within this context, marketing strategies in the gaming industry include Task-Based Involvement Initiatives and Experiential Engagement Initiatives. Popular video games like Star Citizen, War Thunder, and Sea of Thieves employ tactics such as crowdfunding campaigns, community events, behind-the-scenes access, interactive spaceships, and gamer feedback to engage their communities.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Transitions and Complexity

  • ISBN

    9788849882452

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    85-101

  • Počet stran knihy

    161

  • Název nakladatele

    Rubettino

  • Místo vydání

    Soveria Mannelli (Catanzaro)

  • Kód UT WoS kapitoly