Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Redefining Excellence: AI-Enhanced Digital Competencies in Tertiary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F24%3A%230001183" target="_blank" >RIV/04274644:_____/24:#0001183 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21630/24:00382146

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/169452/edition/130914" target="_blank" >https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/169452/edition/130914</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Redefining Excellence: AI-Enhanced Digital Competencies in Tertiary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter examines how artificial intelligence (AI) and the need for new competencies are transforming university education, focusing on instructional design, newskilling, and curriculum innovation. AI facilitates personalized learning experiences, promotes critical thinking, and enhances engagement with educational content. However, this shift necessitates that educators adapt by embracing newskilling and incorporating ethical considerations into their teaching practices. The findings suggest that AI has the capacity to revolutionize higher education by equipping learners with future-ready skills while maintaining a strong emphasis on preserving humanistic values such as empathy and meaningful interpersonal connections in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Redefining Excellence: AI-Enhanced Digital Competencies in Tertiary Education

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines how artificial intelligence (AI) and the need for new competencies are transforming university education, focusing on instructional design, newskilling, and curriculum innovation. AI facilitates personalized learning experiences, promotes critical thinking, and enhances engagement with educational content. However, this shift necessitates that educators adapt by embracing newskilling and incorporating ethical considerations into their teaching practices. The findings suggest that AI has the capacity to revolutionize higher education by equipping learners with future-ready skills while maintaining a strong emphasis on preserving humanistic values such as empathy and meaningful interpersonal connections in education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Importance of Universities for Society and Economy. The Experience of Researchers from the Visegrád Group

  • ISBN

    9788367899918

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    125-146

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business

  • Místo vydání

    Wroclaw

  • Kód UT WoS kapitoly