Redefining Excellence: AI-Enhanced Digital Competencies in Tertiary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F24%3A%230001183" target="_blank" >RIV/04274644:_____/24:#0001183 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21630/24:00382146
Výsledek na webu
<a href="https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/169452/edition/130914" target="_blank" >https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/169452/edition/130914</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Redefining Excellence: AI-Enhanced Digital Competencies in Tertiary Education
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter examines how artificial intelligence (AI) and the need for new competencies are transforming university education, focusing on instructional design, newskilling, and curriculum innovation. AI facilitates personalized learning experiences, promotes critical thinking, and enhances engagement with educational content. However, this shift necessitates that educators adapt by embracing newskilling and incorporating ethical considerations into their teaching practices. The findings suggest that AI has the capacity to revolutionize higher education by equipping learners with future-ready skills while maintaining a strong emphasis on preserving humanistic values such as empathy and meaningful interpersonal connections in education.
Název v anglickém jazyce
Redefining Excellence: AI-Enhanced Digital Competencies in Tertiary Education
Popis výsledku anglicky
This chapter examines how artificial intelligence (AI) and the need for new competencies are transforming university education, focusing on instructional design, newskilling, and curriculum innovation. AI facilitates personalized learning experiences, promotes critical thinking, and enhances engagement with educational content. However, this shift necessitates that educators adapt by embracing newskilling and incorporating ethical considerations into their teaching practices. The findings suggest that AI has the capacity to revolutionize higher education by equipping learners with future-ready skills while maintaining a strong emphasis on preserving humanistic values such as empathy and meaningful interpersonal connections in education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Importance of Universities for Society and Economy. The Experience of Researchers from the Visegrád Group
ISBN
9788367899918
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
125-146
Počet stran knihy
228
Název nakladatele
Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business
Místo vydání
Wroclaw
Kód UT WoS kapitoly
—