Inovační postup pro vzdělávání a trénink ve virtuální realitě - hasiči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04999746%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/04999746:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.xr-institute.cz/projekt/projekt-IZS" target="_blank" >https://www.xr-institute.cz/projekt/projekt-IZS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovační postup pro vzdělávání a trénink ve virtuální realitě - hasiči
Popis výsledku v původním jazyce
Součástí tohoto inovovaného postupu vzdělávání hasičů je využití technologie virtuální reality (VR). Za tímto účelem byly vyvinuty tři specializované aplikace VR zaměřené na simulaci krizových situací při autonehodě, hašení požáru a využití defibrilátoru (AED). Dle své hardwarové náročnosti jsou tyto aplikace určeny pro náhlavní displeje Valve Index a Oculus Quest 2. Každá aplikace je vytvořena ve formě vzdělávací aplikace (návodné) a tréninkové aplikace (pro ověření znalostí). Samotný školící postup je složen ze šesti fází. Nejprve je účastník seznámen s technikou pro simulace ve VR. Následně absolvuje krátké zaškolení v instruktážní VR aplikaci, kde si osvojí zásady ovládání a pohybu ve VR. Následně absolvuje sérii vzdělávacích a následně tréninkových aplikací složených dle konkrétních požadavků a svého zaměření. Průběh a reakce účastníka ve VR simulaci jsou hodnoceny jak lektorem (pozorovatelem), tak i na základě konkrétních ukazatelů a výstupů z tréninkové aplikace. V závěru celého procesu je uživatelem vyplněn sebehodnotící dotazník a je mu poskytnuta zpětná vazba od lektora.
Název v anglickém jazyce
Innovative procedure for education and training in virtual reality - firefighters
Popis výsledku anglicky
The use of virtual reality (VR) technology is part of this innovative training procedure for firefighters. For this purpose, three specialized VR applications were developed, focused on simulating crisis situations in a car accident, firefighting and the use of a defibrillator (AED). According to their hardware requirements, these applications are intended for the Valve Index and Oculus Quest 2 head-mounted displays. Each application is created in the form of an educational application (instructional) and a training application (to verify knowledge). The training procedure itself consists of six phases. First, the participant is introduced to the technology for simulations in VR. Subsequently, he completes a short tutorial in an instructional VR application, where he learns the principles of control and movement in VR. Subsequently, he completes a series of educational and subsequently training applications composed according to specific requirements and his focus. The progress and reaction of the participant in the VR simulation are evaluated both by the lecturer (observer) and on the basis of specific indicators and outputs from the training application. At the end of the entire process, the user fills in a self-assessment questionnaire and is provided with feedback from the lecturer.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FX02030032" target="_blank" >FX02030032: Školení záchranného systému ve virtuální realitě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.