Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F23%3A43970371" target="_blank" >RIV/49777513:23210/23:43970371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11025/55010" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/55010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2023.11986.046-053" target="_blank" >10.24132/PI.2023.11986.046-053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zaměřuje na význam scénářů pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě (VR) jako podpůrného nástroje pro vznik školících a vzdělávacích aplikací v různých odvětvích. VR technologie umožňují realistickou simulaci pracovních situací, což přináší uživatelům téměř autentický zážitek a efektivní trénink pro nové zaměstnance. Článek se dále věnuje problematice tvorby scénářů pro návody pro VR aplikace určené pro školení nových pracovníků. Dále jsou identifikovány různé obtíže, které mohou vzniknout během tohoto procesu a navrženy způsoby, jak s nimi efektivně pracovat. Mezi tyto obtíže patří nedostatečné znalosti VR technologií, problémy s orientací ve virtuálním prostoru, motion sickness (projevující se nevolností v důsledku pohybu v VR), celková didaktika a edukativní přínos textu a technické překážky spojené s vývojem VR aplikací.
Název v anglickém jazyce
Creating application scenarios for training virtual reality workflows
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the importance of scenarios for the creation of virtual reality (VR) applications as a support tool for the creation of training and educational applications in various industries. VR technologies enable realistic simulation of work situations, which brings users an almost authentic experience and effective training for new employees. The article further deals with the issue of creating scenarios for instructions for VR applications intended for training new workers. Furthermore, various difficulties that may arise during this process are identified and ways to work with them effectively are suggested. These difficulties include insufficient knowledge of VR technologies, problems with orientation in virtual space, motion sickness (manifested by nausea due to movement in VR), the overall didactics and educational contribution of the text, and technical obstacles associated with the development of VR applications.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů