Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F23%3A43970371" target="_blank" >RIV/49777513:23210/23:43970371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11025/55010" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/55010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2023.11986.046-053" target="_blank" >10.24132/PI.2023.11986.046-053</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zaměřuje na význam scénářů pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě (VR) jako podpůrného nástroje pro vznik školících a vzdělávacích aplikací v různých odvětvích. VR technologie umožňují realistickou simulaci pracovních situací, což přináší uživatelům téměř autentický zážitek a efektivní trénink pro nové zaměstnance. Článek se dále věnuje problematice tvorby scénářů pro návody pro VR aplikace určené pro školení nových pracovníků. Dále jsou identifikovány různé obtíže, které mohou vzniknout během tohoto procesu a navrženy způsoby, jak s nimi efektivně pracovat. Mezi tyto obtíže patří nedostatečné znalosti VR technologií, problémy s orientací ve virtuálním prostoru, motion sickness (projevující se nevolností v důsledku pohybu v VR), celková didaktika a edukativní přínos textu a technické překážky spojené s vývojem VR aplikací.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating application scenarios for training virtual reality workflows

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the importance of scenarios for the creation of virtual reality (VR) applications as a support tool for the creation of training and educational applications in various industries. VR technologies enable realistic simulation of work situations, which brings users an almost authentic experience and effective training for new employees. The article further deals with the issue of creating scenarios for instructions for VR applications intended for training new workers. Furthermore, various difficulties that may arise during this process are identified and ways to work with them effectively are suggested. These difficulties include insufficient knowledge of VR technologies, problems with orientation in virtual space, motion sickness (manifested by nausea due to movement in VR), the overall didactics and educational contribution of the text, and technical obstacles associated with the development of VR applications.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů