Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zmapování regionálního rozložení chudoby a zasažení dětí ekonomickými, vzdělávacími a jinými sociálně-psychologickými problémy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F08466912%3A_____%2F21%3AN0000003" target="_blank" >RIV/08466912:_____/21:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mapavzdelavani.cz/" target="_blank" >https://www.mapavzdelavani.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zmapování regionálního rozložení chudoby a zasažení dětí ekonomickými, vzdělávacími a jinými sociálně-psychologickými problémy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analýza je založena na aplikace www.mapavzdelavani.cz. Ta mapuje rozložení sociálních a vzdělávacích problémů mezi obcemi s rozšířenou působností (ORP) v České republice. Analýya agreguje veřejně dostupná data z různých zdrojů a oblastí státní správy do jednoduchých indexů. Cílem je poskytnout data pro regionální aktéry jako zřizovatelé nebo kraje, pomocí kterého mohou analyzovat problémy a jejich možná řešení. Datový nástroj a na něj navázané analýzy a interpretace mají také sloužit státním organizacím jako MŠMT, MPSV, Národní pedagogický institut (NPI) nebo Česká školní inspekce (ČŠI) pro tvorbu cílených veřejných politik založených na datech. V rámci analýzy ukazujeme: Index vzdělávacích problémů - postihuje nejzávažnější vzdělávací problémy — míru propadání, nedokončování ZŠ a vysoké absence. Ty často končí nedosažením středního vzdělání, absencí klíčových kompetencí, neúspěchem na pracovním trhu a chudobou či sociálním vyloučením. Indexy sociálních problémů – Indexy rozdělují projevy sociálních problémů do dvou skupin — 1) destabilizující chudoby a 2) socioekonomického znevýhodnění. Destabilizující chudoba úzce souvisí s exekucemi rodin, bytovou nouzí a podílem dětí žijících ve vyloučených lokalitách. Index zaostávání - vypočítává pomocí regresní analýzy, jestli je vzdělávací neúspěšnost vyšší, nižší anebo odpovídá sociální situaci regionu. Analýza predikuje, jak vysoká by měla být vzdělávací neúspěšnost s danou úrovní destabilizující chudoby a socioekonomického znevýhodnění.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional mapping of the distribution of poverty and the impact of children on economic, educational and other socio-psychological problems

  • Popis výsledku anglicky

    The analysis is based on the application www.mapavzdelavani.cz. It maps the distribution of social and educational problems among municipalities with extended powers (ORP) in the Czech Republic. Analýya aggregates publicly available data from various sources and areas of government into simple indices. The aim is to provide data for regional actors such as founders or regions, through which they can analyze problems and their possible solutions. The data tool and related analyzes and interpretations are also intended to serve state organizations such as the Ministry of Education, the Ministry of Labor and Social Affairs, the National Pedagogical Institute (NPI) or the Czech School Inspectorate (ČŠI) for creating targeted public policies based on data. In the analysis we show: Index of educational problems - affects the most serious educational problems - the rate of failure, failure to complete primary school and high absenteeism. These often end in lack of secondary education, absence of key competences, failure of the labor market and poverty or social exclusion. Indices of social problems - Indices divide the manifestations of social problems into two groups - 1) destabilizing poverty and 2) socio-economic disadvantage. Destabilizing poverty is closely linked to family foreclosures, housing deprivation and the proportion of children living in excluded localities. Lagging Index - calculates using regression analysis whether the educational failure is higher, lower or corresponds to the social situation of the region. The analysis predicts how high educational failure should be with a given level of destabilizing poverty and socio-economic disadvantage.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000332" target="_blank" >TL04000332: Mapování dopadů ekonomické krize a optimalizace systémů daní, dávek, exekucí a insolvencí pro zmírnění jejích nepříznivých vlivů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    16

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze