Výzkum vybraných kolektivních uměleckých aktivit pro rozvoj dítěte ve školním věku (aplikovaný výzkum)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F14450551%3A_____%2F06%3A%230000005" target="_blank" >RIV/14450551:_____/06:#0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum vybraných kolektivních uměleckých aktivit pro rozvoj dítěte ve školním věku (aplikovaný výzkum)
Popis výsledku v původním jazyce
Tři dosud realizovaná témata výzkumu prokázala na základě statistického vyhodnocení dotazníků a testů a jeho interpretace u výzkumného vzorku složeného z dětí, které se soustavně věnují některé z pěti kolektivních uměleckých aktivit (dva druhy tance, divadlo, sborový zpěv, výtvarná aktivita) ve srovnání s kontrolním vzorkem dětí, které takový zájem nemají, vyšší míru kulturního kapitálu. V životním způsobu, v sociálních vztazích děti zaujímají postoje nad rámec průměrnosti, které je vedou k novému hodnocení své pozice, vztahů k věcem a lidem. Jsou vybaveny vyšší mírou tvořivosti (nejen umělecké) i kompetencemi umožňujícími zvládnutí procesu učení. Průběžné výsledky výzkumu byly prezentovány dvěma referáty na mezinárodní kulturologické konferenci v Praze, ve formě komentářů ke grafům byly v anglické verzi zaslány do 7 evropských zemí (partnerské instituce NIPOS) a budou zveřejněny ve sborníku (v tisku).
Název v anglickém jazyce
The Significance of Selected Artistic Activities for the Formation of Children at the Age of Compulsory Education (Applied Investigation)
Popis výsledku anglicky
Based on a statistical evaluation of questionnaires and tests, and based on their interpretations with respect to a research sample of children who systematically perform one of five collective artistic activities (two kinds of dancing, theatre, chorister, plastic art), and in comparison with a control sample of children who do not perform such activities, have proved a higher level of cultural capital. In their style of living and social relationships, the children take attitudes beyond borders of mediocrity. They are provided with a higher level of creative power (not only artistic), and with competences allowing them to cope with the process of learning. The investigation´s current results were presented within two reports at European discussion forum, held 6th ? 8th of April 2006 in Prague, and in the form of comments to diagrams, they were sent in English to 7 European countries (partner institutions of NIPOS), and will be published in a collection of papers (printout).
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
103
Počet zahraničních účastníků
13
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce