Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum vybraných kolektivních uměleckých aktivit pro rozvoj dítěte ve školním věku (aplikovaný výzkum)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F14450551%3A_____%2F06%3A%230000005" target="_blank" >RIV/14450551:_____/06:#0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum vybraných kolektivních uměleckých aktivit pro rozvoj dítěte ve školním věku (aplikovaný výzkum)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tři dosud realizovaná témata výzkumu prokázala na základě statistického vyhodnocení dotazníků a testů a jeho interpretace u výzkumného vzorku složeného z dětí, které se soustavně věnují některé z pěti kolektivních uměleckých aktivit (dva druhy tance, divadlo, sborový zpěv, výtvarná aktivita) ve srovnání s kontrolním vzorkem dětí, které takový zájem nemají, vyšší míru kulturního kapitálu. V životním způsobu, v sociálních vztazích děti zaujímají postoje nad rámec průměrnosti, které je vedou k novému hodnocení své pozice, vztahů k věcem a lidem. Jsou vybaveny vyšší mírou tvořivosti (nejen umělecké) i kompetencemi umožňujícími zvládnutí procesu učení. Průběžné výsledky výzkumu byly prezentovány dvěma referáty na mezinárodní kulturologické konferenci v Praze, ve formě komentářů ke grafům byly v anglické verzi zaslány do 7 evropských zemí (partnerské instituce NIPOS) a budou zveřejněny ve sborníku (v tisku).

  • Název v anglickém jazyce

    The Significance of Selected Artistic Activities for the Formation of Children at the Age of Compulsory Education (Applied Investigation)

  • Popis výsledku anglicky

    Based on a statistical evaluation of questionnaires and tests, and based on their interpretations with respect to a research sample of children who systematically perform one of five collective artistic activities (two kinds of dancing, theatre, chorister, plastic art), and in comparison with a control sample of children who do not perform such activities, have proved a higher level of cultural capital. In their style of living and social relationships, the children take attitudes beyond borders of mediocrity. They are provided with a higher level of creative power (not only artistic), and with competences allowing them to cope with the process of learning. The investigation´s current results were presented within two reports at European discussion forum, held 6th ? 8th of April 2006 in Prague, and in the form of comments to diagrams, they were sent in English to 7 European countries (partner institutions of NIPOS), and will be published in a collection of papers (printout).

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    103

  • Počet zahraničních účastníků

    13

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce